سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هاشمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

همه نهاد‌ها و مسئولان در زمینه تولید روان‌سازی کنند/ به لحاظ مدیریتی و تفکر پیشرو عقب هستیم

رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس گفت: هر کشوری که سیاست‌های اقتصادی آن بر اساس تولید باشد، موفق می‌شود.

همایون هاشمی رئیس فراکسیون غذا و دارو و نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب درمجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام «جهش تولید» گفت: مقام معظم رهبری بر اساس شاخص‌ها و خط‌کشی دانشمندان و اهل علم در حوزه‌های مختلف، تصمیم‌گیری می‌کنند. اکنون هم گم شده ما در کشور بحث تولید است.

استقلال، مستلزم  تولید و صادرات است

او افزود:کشور به تولیدی احتیاج دارد که ما را از این وابستگیِ به شدت ویرانه کننده  به صادرات نفت خام جدا کند، چرا که کشورِ در صدد استقلال  در گام اول باید به تولید، سپس به صادرات و در گام سوم به سایر عوامل توجه کند.


بیشتر بخوانید:تولیدکنندگان کشور باید به خودباوری برسند/ دولت مبالغ خوبی را برای توسعه تولید اختصاص داده است 


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون تولیدات ایران نسبت به کشور‌های پیشرفته به خصوص تولیدی که ارزش افزوده و درآمد مردم را بالا ببرد و ما را در رقابت با کشور‌های دیگر در مرحله ممتازی نگه دارد، بسیار پایین است.

هاشمی تاکید کرد: در حال حاضر تولیدات ایران که بتواند برای کشور ارزآوری کند، صرفا نفت یا مقداری از محصولات پتروشیمی است، برای توسعه و استقلال کشور باید از این مرحله عبور کنیم.

در زمینه تولید، ظرفیت‌ها و زیر ساخت‌های خوبی داریم

رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس ورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای عمل به فرمایش مقام معظم رهبری، مسئولانی که گره‌های کار و گردنه‌ها دست آنهاست  باید وارد عمل شوند، گفت:  نهادهایی که می‌توانند در راستای تولید روان‌سازی کنند  تا فرمایشات مقام معظم رهبری  واکاوی شود و به نتیجه درستی برسد، وظیفه سنگینی دارند، چراکه ما در بحث تولید، ظرفیت‌ها و زیر ساخت‌های خوبی داریم، ولی به لحاظ مدیریتی و تفکر دقیق و پیشرو عقب هستیم.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اتخاذ شعارهای اقتصادی طی چند سال اخیر، تصریح کرد: به نظر من یک منطق دقیقی بر نام‌گذاریِ سنوات اخیر حاکم است، بنابراین همه مسئولان باید بر آن منطق پافشاری کنند تا بتوانیم به نتایج خوبی برسیم.

اتخاذ سیاست اقتصادی بر اساس تولید؛ راهکار موفقیت

او افزود:کشور‌های موفق  که در گذشته  با ما در یک سطح قرار داشتند؛ امروز تولید محور هستند مثل کره و ژاپن، همچنین اکنون شاهدیم که هندوستان هم به این سمت حرکت می‌کند، کشوری که جمعیت یک میلیاردی دارد، ولی بر تولید پافشاری می‌کند.

رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشوری که تولیدکننده باشد مثمر است مانند درختی که میوه می‌دهد، تصریح کرد: درختی که میوه نمی‌دهد حداکثر کارایی اش سایه انداختن است، ولی  کشوری که میوه می دهد و تولید کننده است مزیت های زیادی دارد که به استقلال خودش کمک می‌کند. در نتیجه  هر کشوری که که سیاست‌های اقتصادی آن بر اساس تولید باشد نه بر اساس مصرف، بدون شک موفق می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.