سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۸۹ کرونایی در شاهرود بهبود یافتند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از بهبودی ۲۸۹ بیمار کرونایی در شهر‌ها و نقاط تحت پوشش این دانشگاه با تلاش دست اندرکاران بهداشت و درمان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در حاشیه بازدید از بیمارستان امام حسین (ع) و در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به آمار بهبودیافتگان کرونا در شهر‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، گفت: تا امروز پاسخ آزمایش کرونای ۳۶۲ نفر در شاهرود و میامی مثبت اعلام‌شده است.

او با بیان اینکه ۸۰ درصد معادل ۲۸۹ نفر از بیماران کرونایی در شهرستان‌های شاهرود و میامی بهبودیافته‌اند، افزود: این افراد با دیدن آموزش‌هایی برای ادامه دوران نقاهت به منزل منتقل می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در ادامه و با بیان اینکه تا امروز دوشنبه، ۲۱۵ هزار نفر از جمعیت تحت پوشش این دانشگاه در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا ویروس مورد غربالگری قرار گرفته‌اند، ابراز کرد: اطلاعات ۸۵ درصد از کسانی که اطلاعات سامانه salamat.gov.ir حضور یافته‌اند، پیگیری فعال شده است.

چمن بیان کرد: ۱۲ هزار تماس اطرافیان موارد مشکوک و مبتلای قطعی مورد پیگیری و رصد فعال دانشگاه علوم پزشکی شاهرود قرار گرفته است.

او با بیان اینکه آموزش‌های مراقبت و ایزوله از بیماران کرونایی به بیش از ۹۰ درصد بیماران و یا یکی از اعضای خانواده آن‌ها ارائه شده است، گفت: تجهیزات حافظت فردی از سوی دانشگاه در اختیار بیماران مرخص شده کرونایی قرار داده شده و تا ۱۴ روز بعد از ترخیص تحت پیگیری خواهند بود.

انتهای پیام / م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.