سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای پیشگیری از ویروس کرونا؛

نیروی کار در پارس جنوبی ٢٠ هزار نفر کاهش یافت

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در خصوص کاهش حضور نیروها برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، در یک ماه گذشته شاهد کاهش ٢٠ هزار نفری نیروها بوده‌ایم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بیان کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در خصوص کاهش حضور نیروها و همچنین تعطیلی موقت کارگاه‌ها و طرح‌های در حال اجرا در منطقه به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، در یک ماه گذشته شاهد کاهش ٢٠ هزار نفری نیرو بودیم که این اتفاق به سلامت بیشتر کارکنان صنعت و جامعه محلی کمک کرده است.

سید پیروز موسوی، کاهش پرواز‌های ورودی و خروجی از طریق فرودگاه بین المللی خلیج فارس عسلویه و جلوگیری از حضور کارکنان ساکن در استان‌های پرخطر را از دیگر برنامه‌های اجرا شده در منطقه ویژه پارس برشمرد و افزود: آمار ورودی و خروجی مسافر در این فرودگاه، در یک ماهه اخیر نسبت به همین مدت در پارسال ٧٥ درصد کاهش دارد.

او همچنین اعلام کرد: طبق دستور وزیر نفت و  به منظور ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در پارس جنوبی تاکنون نزدیک به ٣٠٠ میلیارد ریال برای مقابله با بیماری کرونا در استان بوشهر به صورت نقدی و غیرنقدی هزینه کرده اند.

فرمانده ارشد شرایط اضطرار منطقه ویژه پارس ادامه داد: از این میزان، اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال به صورت نقدی از سوی شرکت‌های پتروشیمی مستقر در پارس جنوبی برای تامین تجهیزات پزشکی، درمانی و بهداشتی به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اختصاص یافته است.

موسوی بیان کرد: همچنین ٢٠٠ میلیارد ریال کمک‌ غیر نقدی در قالب تهیه اقلام بهداشتی و پزشکی به منظور استفاده در اماکن و تاسیسات نفتی و همچنین برای کمک به شبکه‌های بهداشت و درمان و مراکز درمانی شهرستان‌های همجوار با صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوشهر اختصاص یافته است.

او گفت: همچنین  حدود ٥٠ شهر و روستای استان که در همسایگی این صنایع هستند، ضدعفونی و گندزدایی شد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.