سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز مبارزه با پوره سن گندم در قیروکارزین

مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: از نیمه فروردین ماه نُرم پوره‌های سن در مزارع گندم به مرز هشدار رسیده و مبارزه آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، شهرام فلامرزی مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین اظهار کرد: از نیمه فروردین ماه نُرم پوره‌های سن در مزارع گندم به مرز هشدار رسیده و مبارزه آغاز شده است.

او ادامه داد: تاکنون در بیش از ۳۱۲ هکتار از مزارع عملیات سمپاشی برای سن‌های نوزاد انجام شده است که پیش بینی می‌شود این سطح به بیش از ۲ هزار هکتار برسد.

این کارشناس با اشاره به مبارزه ۶۸۰ هکتاری با سن‌های مادری مزارع گندم در اسفند ماه گذشته، تصریح کرد: اکثریت گندم کاران تمایل به مبارزه در مرحله پورگی دارند از این رو سطح مبارزه مرحله دوم افزون‌تر است.

مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین اضافه کرد: مبارزه شیمیایی با سن گندم با استفاده از سم «دلتامترین» به میزان ۳۳۰ سی سی در هر هکتار انجام می‌شود.

فلامرزی افزود: سن زدگی بیش از حد مجاز موجب عدم خرید و برگشت محصول توسط مراکز خرید تضمینی می‌شود که عدم مبارزه به موقع باعث می‌شود در سال بعد جمعیت آفت افزایش یافته و خسارت بیشتری به مزارع وارد شود.

مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین بیان کرد: شبکه مراقبت گندم با محوریت بررسی آفت سن و علف‌های هرز در مزارع با بسیج ۲۰ نفر از مروجین پهنه و کارشناسان ستادی تا زمان برداشت فعال و مزارع را پایش خواهند کرد.

سطح کاشت غلات در قیروکارزین بیش از ۶ هزار هکتار است که مبارزه با آفت سن در مزارع آلوده به آفت بسیار ضروری است.

قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.