سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی کارگاه های صنایع دستی در روستا‌های رامسر

کارگاه های صنایع دستی برای توسعه اشتغالزایی در روستا‌ها و محله‌های شهرستان رامسر راه اندازی می‌شود.

سحرخیز رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرستان رامسر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان راه اندازی کارگاه صنایع دستی در روستا‌های این شهرستان، گفت: روستا‌های شهرستان رامسر دارای ظرفیت‌های بالا در تولید صنایع دستی و احیای دوباره آن‌ها هستند و فعالیت چنین کارگاه‌هایی در روستا‌ها به افزایش تولید  در کمیت ،کیفیت و ایجاد رقابت سالم کمک می‌کند.

او افزود: این کارگاه‌های تولیدی در رشته‌های مختلف مانند گلیم بافی، دوخت لباس‌های محلی، چادر شب بافی، نمد مالی و رشته‌های متنوع دیگر با استفاده از تسهیلات روستایی و عشایری ساخته و راه اندازی خواهد شد و سهم زیادی در ایجاد اشتغال خواهند داشت.

سحرحیز با اشاره به کیفیت بخشی به تولیدات صنایع دستی شهرستان در امسال، گفت: با ایجاد کارگاه‌های بیشتر، صنعتگران بدنبال بازاریابی برای فروش محصولات خود می‌روند و وقتی تولید رونق بگیرد با ایجاد رقابت سالم در تولیدات خلاقانه و ابداعی و بر اساس بوم منطقه استعداد‌ها بهتر شکوفا شده و با این کار می‌توان محصولات صنایع دستی را بیشتر به سمت کاربردی بودن سوق داد و بازار بهتری پیدا کرد.

او افزود: از دیگر مزایای این کارگاه‌های تولیدی اشتغال پایدار زنان و مردان روستا است و یقینا با گذشت زمان در کنار بوم گردی و گردشگری به مهاجرت معکوس به روستا‌ها می‌انجامد.

ریاست اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرستان رامسر در پایان گفت: سه واحد تخصصی این اداره بصورت زنجیره وار در کنار یکدیگر بوده و تلاش ما در هر سه زمینه این است که بتوانیم با حفظ میراث فرهنگی، توسعه زیرساخت‌ها و جاذبه‌های گردشگری و احیای صنایع دستی شهرستان را آنطور که باید تثبیت و معرفی کنیم.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.