سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاثیر کرونا بر روی بخش زراعت

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : تاثیرکرونا بر روی بخش زراعت کمتر از سایر زیربخش‌های کشاورزی است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نوربخش حاتمی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به شیوع ویروس کرونا در استان، تاثیر آن را بر روی بخش زراعت کمتر از سایر زیربخش‌های کشاورزی دانست و گفت : با وجود محدودیت‌های ایجاد شده، کاشت بهاره بدون وقفه و به خوبی در استان در حال انجام است.

او با اشاره به آغاز کشت بهاره در استان کرمانشاه، از همکاری بسیار خوب کشاورزان با کارشناسان و مراکز جهاد کشاورزی استان قدردانی کرد و گفت : این همکاری‌ها باعث انجام کشت بهاره بدون وقفه و مشکلی در استان شده است.

او با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا محدودیت‌هایی مانند سایر بخش‌ها برای بخش زراعت استان نیز به وجود آورد، گفت: کشاورزان برای کشت بهاره با محدودیت‌هایی از جمله تامین سوخت، تامین هزینه‌های ضدعفونی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات، نبود کارگر و افزایش قیمت‌ها روبرو بودند.

او با بیان اینکه کارگران به دلیل شیوع ویروس کرونا حاضر به کار در مزارع نبودند، گفت: با این محدودیت‌ها و با کمک کشاورزان کشت بهاره به خوبی در استان انجام شد.

او به افزایش قیمت‌های حمل و نقل و کارگر اشاره کرد و افزود: این هزینه‌ها نیز بر روی کشاورزی تا اندازه‌ای تاثیر گذاشت، اما سازمان جهاد کشاورزی استان با حمایت و در کنار کشاورزان بودن این محدودیت‌ها را برداشت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای شروع کشت بهاره در کنار کشاورزان استان بودیم، گفت: خوشبختانه با زحمات و همکاری خود کشاورزان توانستیم کشت را به نحو احسن و مناسب انجام دهیم.

حاتمی افزود: عملیات مبارزه با علف‌های هرز و آفات نیز با همکاری کارشناسان جهاد کشاورزی و همراهی و مشارکت خوب کشاورزان در استان به خوبی انجام شده است.

او افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان را تامین و در اختیار آن‌ها قرار داده و می‌دهد و مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.

او گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی در مراکز سراسر استان از ابتدای کشت تا زمان برداشت محصول در کنار کشاورزان قرار دارند و به آن‌ها مشاوره‌ها و راهنمایی‌های لازم را ارایه می‌دهند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه ۲۲۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان زیرکشت بهاره می‌رود، گفت: در زمین‌های دیم عمده کشت مربوط به نخود و زمین‌های آبی هم ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای عمده‌ترین کشت‌ها است.

حاتمی افزود: امسال شاهد کشت بهاره سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی، آفتابگردان و ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای در زمین‌های کشاورزی استان کرمانشاه هستیم.

او به بارندگی‌های خوب امسال در استان اشاره کرد و گفت: باوجوداین بارندگی‌ها و تلاش کشاورزان، تولید خوبی خواهیم داشت.

 

 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.