سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرغداران خوزستان از آسیب کرونا در امان نماندند

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان، شیوع ویروس کرونا در چند ماه اخیر و کاهش مصرف عمومی مرغ را عامل متضرر شدن مرغداران عنوان کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالرحمان ناصریان معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: مصرف مرغ از سوی مردم به دلیل  شیوع ویروس کرونا و به تبع آن کاهش مسافرت‌ها، ماندن در خانه، کاهش دید و بازدید و تعطیل بودن اصناف و تعطیلی تالار‌ها و رستوران‌ها سبب شد تا مرغداران استان از آسیب‌های این ویروس در امان نماندند و ضرر و زیان زیادی به آن‌ها تحمیل شود.

او بیان داشت: کاهش مصرف مرغ باعث کاهش عرضه آن در بازار، کم شدن کشتار مرغ در کشتارگاه‌ها و همچنین کاهش میزان جوجه‌ریزی شد و ضرر‌های زیادی نیز به تولیدکنندگان جوجه تحمیل گردد.

ناصریان به تمهیدات ستاد تنظیم بازار خوزستان برای حمایت از صنعت مرغداری این استان اشاره کرد و ادامه داد: نهاده‌های دامی کمترین تاثیر را در کاهش قیمت مرغ و اعتراض مرغداران داشته است.

 به گفته این مقام مسئول، ۸۰۰ واحد مرغداری فعال در زمینه تولید مرغ گوشتی در خوزستان وجود دارد و مصرف روزانه مرغ در استان ۳۰۰ تن است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.