سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استان زنجان ظرفیت ایجاد ۳۰ اقامتگاه بوم گردی جدید را دارد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: در حال حاضر برنامه ریزی برای توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی در استان انجام می‌شود،

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،امیرارجمند مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان  با بیان این مطلب گفت: با توجه به قرار گرفتن استان زنجان با آب و هوای مطلوب و مجاورت با کلانشهر‌ها، این استان ظرفیت ایجاد ۳۰ اقامتگاه بوم گردی جدید را دارد.

ارجمند توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی را عامل مهم و اساسی در جذب گردشگری عنوان کرد و با بیان اینکه در حال حاضر برنامه ریزی برای توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی در استان انجام می‌شود، افزود: بی‌شک این ظرفیت به توسعه سفر در استان کمک خواهد کرد.

او یادآورشد: در استان زنجان ۱۲۲ مجوز اقامت­گاه بوم گردی تاکنون صادر شده است و منجر به ایجاد اشتغال محلی، فرصت‌های توسعه­ی بومی و حفظ محیط طبیعی می­ شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان گفت:شهرستان‌های خدابنده، ابهر و ایجرود پیشتاز در حوزه بومگردی استان هستند که دارای بیشترین فراوانی اقامتگاه در استان زنجان هستند.

اقامتگاه‌های بومگردی، اقامتگاه‌هایی هستند که در محیط‌های طبیعی و بومی با رعایت بالاترین سطح ممکن ضوابط زیست محیطی و به شکلی سازگار با معماری بومی، بافت تاریخی و سیمای طبیعی منطقه تاسیس شده و ضمن حداکثر تعامل با جامعه محلی و توجه به اقلیم، زمینه حضور گردشگران را با کیفیتی قابل قبول و تعریف شده فراهم می‌نمایند.
 
انتهای پیام/ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.