سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیل در ولایت سمنگان خساراتی برجای گذاشت

مقامات محلی ولایت سمنگان اعلام کردند که در پی سرازیر شدن سیلاب در این ولایت، ۳ نفر زخمی و بیش از هزار منزل مسکونی تخریب شده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات محلی ولایت سمنگان اعلام کردند که در پی سرازیر شدن سیلاب در این ولایت، ۳ نفر زخمی و بیش از هزار منزل مسکونی تخریب شده است.

دفتر والی سمنگان امروز (سه شنبه ۱۶ ثور/ اردیبهشت) در اطلاعیه ای نوشت: بر اثر این سیلاب ها، سه تن زخمی و بر اساس آمار ابتدایی، حدود یک هزار و ۲۲۷ منزل مسکونی در مسیر این سیلاب که شامل ولسوالی خرم و سارباغ، روستاهای مرکز ولایت و ولسوالی حضرت سلطان می‌شود، تخریب شده است.

به گفته دفتر والی سمنگان، از این شمار منزل مسکونی، حدود ۷۰ درصد آن به صورت کلی و باقی به صورت قسمی تخریب شده و نیز صدها راس مواشی تلف شده است.

دفتر والی سمنگان افزوده است که در نتیجه این سیلاب ها چندین آسیاب، کانال های جوی، جاده، سربند آب گردان و صدها جریب زمین زراعتی و باغ تخریب شده است.

در اطلاعیه دفتر والی سمنگان آمده است که همچنین در ولسوالی دره‌صوف پایین این ولایت نیز بر اثر سرازیر شدن سیلاب، ۷۰ منزل مسکونی و ۸ دکان تخریب شده است.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.