سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمع آوری و پاکسازی پسماند روستایی در پارک ملی دز

رئیس اداره پارک ملی دز گفت: محل دفع غیر مجاز و غیر بهداشتی پسماند در حاشیه روستای حاجات از توابع بخش چغامیش بطور کامل پاکسازی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا قپانچی پور رئیس اداره پارک ملی دز گفت: طی بازدید و بررسی های صورت گرفته از محل دفع غیر مجاز و غیر بهداشتی پسماند در حاشیه روستای حاجات از توابع بخش چغامیش پیگیری رفع آلودگی و معضل موجود در دستور کار این اداره قرار گرفت که در نهایت با پیگیری های مستمر و اقدامات صورت گرفته از سوی دهیاری روستای مذکور محل مورد نظر بطور کامل پاکسازی شد.

او افزود: حاشیه روستای مذکور برابر با حریم پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز بوده که از آن در طول سال های گذشته بعنوان محلی برای دفع غیر بهداشتی و غیر مجاز زباله های روستایی و فضولات دامی استفاده می شده است که متاسفانه این امرعلاوه بر تخریب محیط زیست منجر به ایجاد منظرگاه زشت و تولید بوی نامطلوب، محل مناسبی برای رشد و نمو حشرات و انتشار بیماری ها و همچنین تهدیدی جدی علیه بهداشت عمومی ساکنین تلقی گردیده است.

قپانچی پور بیان داشت: از سوی دیگر، آلودگی آب های سطحی و زیرزمینی بوی‍ژه در هنگام وقوع بارندگی و سیل، از عواقب جمع آوری و تلنبار نمودن غیربهداشتی فضولات حیوانی وزباله های روستایی بوده است.

رئیس اداره پارک ملی دز با بیان اینکه جمع آوری زباله های روستایی و انتقال آن ها به محل مصوب دفن پسماند وفق ماده ۷ قانون مدیریت پسماند مصوب ۱۳۸۳ بر عهده دهیاران است تصریح کرد: در این خصوص از دهیار روستای حاجات و بخشدار چغامیش شهرستان دزفول به منظور اهتمام به قانون مذکور و توجه به حفظ محیط زیست و سلامت ساکنین منطقه تشکر و قدر دانی می شود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.