سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتمام ۱۰۳ طرح نیمه تمام تا پایان سال در خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: ۱۰۳ طرح نیمه تمام تا پایان سال در استان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، معتمدیان استاندار خراسان جنوبی گفت: این طرح‌ها در زمینه‌های بهداشت و درمان، مجتمع‌های فرهنگی هنری، ورزشی و زیرساختها است.

او با اشاره به اجرای طرح هاب شتر در استان افزود: تا پایان خرداد طرح پرورش شتر در روستای حیدرآباد نهبندان به بهره برداری می‌رسد و فاز دوم آن نیز در زیرکوه آغاز می‌شود.

معتمدیان با اشاره به اینکه در استان ۶۰ نوع محصول صنایع دستی وجود دارد،بیان کرد: در این خصوص طرحی تدوین و به دولت ارائه شده که در قالب آن مواد اولیه صنایع دستی تامین و تسهیلات کم بهره به متقاضیان اشتغال در این زمینه اعطا و بازار فروش آن نیز تضمین می‌شود و در صورت اجرای این طرح در مرحله اول، ۳ هزار نفر در استان صاحب شغل می‌شوند.

استاندار خراسان جنوبی همچنین از تامین زمین برای ساخت ۱۲ هزار مسکن شهری در استان خبر داد و اظهار کرد: هزار واحد از این تعداد با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام ساخته خواهد شد و عملیات ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی آن به زودی آغاز می‌شود.

او همچنین از اتمام طرح ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی در استان تا سه ماه آینده نیز خبر داد.


بیشتر بخوانید: ساخت بیش ازهزار واحدمسکونی، سهمیه خراسان جنوبی در طرح اقدام ملی


خام فروشی مشکلی در بخش معادن استان

استاندار با اشاره به تفاهم نامه امضا شده بین استانداری و قرار گاه خاتم الانبیا گفت: بر اساس این تفاهم نامه، قرارگاه در بخش معادن و راه آهن استان سرمایه گذاری خواهد کرد که این امر باعث توسعه بیش از پیش استان خواهد شد.

معتمدیان خام فروشی را به عنوان مشکلی در بخش معادن استان دانست و یکی از علت‌های آن را نبود زیرساخت‌هایی از جمله برق اعلام کرد و ادامه داد: در تفاهم نامه ۳۰۰ میلیارد تومانی که با شرکت‌های توانیر و امیدرو امضا شده، خط انتقال پست ۱۳۲ کیلو وات از نهبندان به منطقه معدنی شاهکوه، امسال راه اندازی می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی افزایش بی سابقه پوشش دیجیتال در استان را از جمله اقدامات بزرگ و جهادی در زمینه توسعه استان اعلام کرد و گفت: تا سال ۹۷ تنها ۴۴ ایستگاه دیجیتال در خراسان جنوبی فعال بود، اما پارسال با مشارکت استانداری و صدا وسیما، تعداد آن‌ها به ۹۴ ایستگاه افزایش یافت و قرار است تا هفته دولت امسال نیز ۵۰ ایستگاه دیجیتال دیگر راه اندازی شود.


بیشتر بخوانید: رسیدن پوشش شبکه‌های دیجیتال خراسان جنوبی به میانگین کشوری


شهریور ماه، زمان جشن خروج استان از محرومیت در بخش پوشش دیجیتال

او ضریب برخورداری خراسان جنوبی از پوشش دیجیتال را ۹۲.۵ درصد اعلام کرد و افزود: این تعداد تا شهریور به ۹۶.۵ درصد می‌رسد و آن زمان، جشن خروج استان از محرومیت در این بخش، برگزار می‌شود که آثار خوبی در بخش‌های مختلف استان خواهد داشت.

معتمدیان همچنین به کمبود ۴۰۰ کلاس درس در استان اشاره کرد و گفت: در دیداری که با وزیر آموزش و پرورش داشته ایم قرار است او برای رفع مشکل بخشی از کمبود کلاس‌های درس به خراسان جنوبی سفر کند.

استاندار خراسان جنوبی از اختصاص ۱۰ هکتار زمین با کمک بنیاد مستضعفان نیز خبر داد.

راه آهن خراسان جنوبی بعنوان مهمترین پروژه استان

استاندار با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش راه‌های استان بیان کرد: راه آهن خراسان جنوبی بعنوان مهمترین پروژه استان هم اکنون کمتر از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم با حضور سرمایه گذار خارجی این طرح را به اتمام برسد.

معتمدیان با اشاره به حادثه خیز بودن برخی جاده‌های استان و ضرورت دوبانده کردن آن‌ها عنوان کرد: در پی حادثه تلخ تصادف اتوبوس در محور سربیشه – درح – ماهیرود، ۳۱ کیلومتر دیگر از باند دوم این محور به مناقصه رفت تا تمام این محور استراتژیک تا دو سال آینده دو بانده شود.

انتهای پیام/ ی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.