سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علیزاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

زمان بازگشت دانشجویان خارجی به کشور اعلام شد

مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان به بیان توضیحاتی درباره زمان بازگشت دانشجویان خارجی به کشور پرداخت.

عبدالحمید علیزاده مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تصمیمات برای بازگشت دانشجویان خارجی به کشور، گفت: بخشنامه برگشت دانشجویان خارجی ابلاغ شده است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، دانشجویان خارجی از نیمه دوم شهریور ماه مجاز به بازگشت به کشور هستند.

مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان در ادامه تاکید کرد: البته باز هم تاکید می کنیم که بازگشت دانشجویان منوط به بهبود شرایط شیوع ویروس کرونا است.

علیزاده با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با دانشگاه‌ها انجام شده ادامه داد: بخشنامه‌های لازم به دانشگاه‌ها ارسال شده است تا این دانشجویان از نیمه دوم شهریور ماه با عادی شدن شرایط بتوانند برای ادامه تحصیل به دانشگاه‌های خود بازگردند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان افزود: دانشگاه‌ها برای برگزاری امتحانات دانشجویان خارجی همکاری لازم را با دانشجویان خواهند داشت. به این صورت که اساتید با استفاده از روش هایی مثل ارائه پروژه و فعالیت کلاسی دانشجویان را ارزیابی کنند. 

او ادامه داد: دانشجویان خارجی که می‌توانند در آزمون‌های غیرحضوری شرکت کنند مانند بقیه دانشجویان در آزمون‌ها شرکت می‌کنند، ولی اگر امکان شرکت در این آزمون‌ها را نداشته باشند در نیمه دوم شهریور ماه، پس از بازگشت به کشور با همکاری که دانشگاه‌ها با آن‌ها خواهند داشت می‌توانند امتحان دهند.

علیزاده درباره تعداد دانشجویان خارج شده از کشور در پی شیوع کرونا، گفت: با توجه به مصوبه مدیریت خروج دانشجویان خارجی حدود ۱۶ هزار نفر علاقه‌مند به خروج بودند که این افراد با مساعدت پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا بدون تشریفات به کشور‌های خود بازگشتند. البته تعدادی از این دانشجویان هم در از کشور خارج نشده‌اند. 

گفتنی است، در هفته اول اسفند ماه و بعد از تعطیلی دانشگاه سازمان امور دانشجویان با صدور اطلاعیه چگونگی خروج دانشجویان خارجی از کشور را اعلام کرد. با همکاری و هماهنگی صورت گرفته میان سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی و برخی مراجع ذی‌صلاح، زمینه‌ای فراهم شد تا دانشجویان بین‌المللی بتوانند در کمترین زمان ممکن و بدون تشریفات مرسوم اداری از کشور خارج شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.