سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای مانور مهار آتش سوزی مراتع در تویسرکان

با گرم شدن هوا و احتمال آتش سوزی در مراتع مانور مهار آتش در مراتع شهرستان تویسرکان برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ اسفندیار خزائی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با اشاره به پوشش خوب مراتع در شهرستان تویسرکان،حفظ این مراتع در برابر آتش سوزی را امری مهم دانست و گفت: حفظ مراتع  به همکاری همه همکاران، دستگاه ها و مردم طبيعت دوستان ارتباط دارد.

او با بیان اینکه در این مانور از همه خودروهای اداره و تجهیزات اطفای حریق منابع طبیعی و آبخیزداری استان استفاده شد افزود: ارزش زیست محیطی جنگل‌ها و مراتع به مراتب بیش از کارکرد‌های اقتصادی آن است.

خزائی با اشاره اهمیت جنگل‌ها و مراتع در حفظ منابع پایه آب و خاک گفت: طبق قانون مدیریت بحران، وماده ۴۷ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها ومراتع علاوه بر دستگاه‌های اجرایی، تمامی نیرو‌های لشگری وکشوری، شهرداری‌ها بخش خصوصی در زمان وقوع حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی باید ورود  و در اطفای حریق کمک کنند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان بیان کرد: تلاش ما بر هم‌افزایی برای حفظ منابع طبیعی است و همه باید برای پیشگیری از حریق بسیج شوند.

خزائی به وجود گونه‌های گیاهی نادر در استان از جمله انواع گون و آویشن اشاره کرد و افزود: بیشترین عسل تولید شده از انواع گون و از گیاهان مراتع استان است و با ایجاد حریق در این عرصه‌های علاوه بر نابودی گیاهان مرتعی، میکروارگانیسم خاک وگونه‌های جانوری دیگر نیز از بین می‌روند.

انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.