سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هنرنمایی ناخن‌های خوشنویس فارسی، به مناسبت روز قلم و میلاد امام رضا (ع) + تصاویر

هنرمند فارسی، ششصد و هفتاد و سومین اثر خود با ناخن را در آستانه سالروز میلاد با سعادت امام رضا (ع) و روز قلم، کتابت کرد.

حمید رضا ابراهیمی خوشنویس فارسی مشهور به کاتب در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با بیان اینکه ششصد و هفتاد و سومین اثر خود با ناخن را در آستانه سالروز میلاد با سعادت امام رضا (ع) و روز قلم، کتابت کرد، گفت: تاکنون ۶۷۳ اثر در یک هزار و ۸۷۳ صفحه و در ۶ رنگ نگاشته است.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه خلق این اثر تلفیقی، آیاتی از سوره مبارکه قلم و جمله «یا علی بن موسی الرضا (ع)» به صورت قالبی خاص و جدید، در کتیبه‌ای به ابعاد ۶۰ در ۲۰۰ سانتیمتر است، اضافه کرد: کتابت متن، اعراب گذاری و تذهیب این اثر با همه ناخن‌های انگشتان دست راست و خط ثلث و ترجمه آن با استخوان و به خط نستعلیق و در ۶ رنگ کتابت شده است.

حمید رضا ابراهیمی با بیان اینکه طول کل آثار کتابت شده تاکنون ۶۵ هزار و ۸۲۵ متر است، ادامه داد: سالانه ۱۰۰ اثر در زمینه‌های مختلف قرآنی، احادیث ائمه، اشعار حافظ و مولوی نگاشته ام که اکثر آثار را وقف اماکن مذهبی کرده ام.

کتابت کل قرآن کریم، دیوان حافظ، مناجات نامه امیرالمومنین (ع)، زیارت عاشورا، دعا‌های ماه رمضان و رجبیه، از دیگر آثار این هنرمند آباده‌ای است که با ناخن و ترجمه با قلم استخوان و در ۶ رنگ نگاشته است.

دو ابداع این هنرمند در خوشنویسی با ناخن و خوشنویسی با استخوان به ترتیب در صفحه ۱۱۱ گینس ۲۰۱۵ و صفحه ۱۳۷ گینس ۲۰۱۷ ثبت و چاپ شده است. او دارای ۲ تمبر یادبود هنری است که از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران ثبت و به چاپ رسیده است.

حمید رضا ابراهیمی، متولد شهر صغاد و ساکن شهرستان آباده در استان فارس است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.