سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت راه‌آهن خبر داد؛

تولید ۲۰۹ دستگاه ناوگان ریلی از ابتدای سال تاکنون

رسولی گفت: بازسازی و بهسازی ۲۰۹ دستگاه واگن ریلی از ابتدای سال توسط مهندسان داخلی کشور انجام شده که نسبت به سال گذشته پیشرفت ۷۸ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه‌آهن در مراسم بهر‌ه‌برداری از سومین مرحله تحویل ناوگان جدید ریلی و توسعه همکاری‌های اقتصادی و اجتماعی با بیان اینکه امروز ۶۵ دستگاه ناوگان ریلی تولید داخل نوسازی و بهسازی شده و به شبکه ریلی کشور اضافه شد، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۰۹ دستگاه واگن ریلی وارد شبکه ریلی شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۸ درصد رشد داشته و این دستگاه‌ها با استفاده از تسهیلاتی که دولت تخصیص داده، ساخته شده است.

او گفت: این تسهیلات برای حمایت از اشتغال نقش بسیار مؤثری داشته و همچنین تسهیلات مرحله دوم تبصره ۱۸ توانسته نقش بسیار موثری در افزایش تولید واگن ریلی داشته باشد.

رسولی تأکید کرد: امیدواریم حمایت‌های جدی دولت در پرداخت تسهیلات ادامه ادشته باشد، چرا که صاحبان این حرفه با قدرت و اقتدار در شرایط کرونایی کشور توانسته‌اند میزان تولید ناوگان را افزایش دهند.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن اظهار کرد: امروز امضای تفاهم‌نامه همکاری و سرمایه‌گذاری برای احداث خط دوم ریلی سنگان، تربت‌ حیدریه، جندق، بافق انجام شد و این محور ریلی امروز سرمایه‌گذاری‌اش انجام شد و احداث این خطوط ریلی تسهیل در جا به جایی کالا از بندر شهید رجایی را افزایش می‌دهد.

او اظهار کرد: همچنین امضای تفاهم‌نامه شرکت راه‌آهن با شهرداری تهران در خصوص بهره‌برداری مناسب از طبقه فوقانی تونل راه‌آهن تهران – تبریز در مناطق ۱۷ و ۱۸ شهرداری تهران انجام شد و با توجه به آنکه از سال ۸۷ عملیات اجرایی احداث این تونل انجام شده بود، اما این پروژه تاکنون به اتمام نرسیده بود و از سال ۹۲ تا به امروز هفت سال اراضی این مناطق بلا استفاده مانده بود که خوشبختانه با همکاری نزدیک راه‌آهن و شهرداری این دو منطقه یک سند همکاری برای شروع عملیات اجرایی منعقد می‌شود.


بیشتر بخوانید

رسولی بیان کرد: استفاده ارزشمند و ارائه خدمات مطلوب به مردم از مهمترین مزایای امضای این تفاهم‌نامه است و ما امیدواریم از امروز تعامل و هماهنگی‌ها بین شهرداری تهران و راه‌آهن افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: پروژه ساخت و احداث ۸۰۰ کیلومتر خط دوم ریلی با اعتباری بالغ بر بیش از ۸ هزار میلیارد تومان از دیگر اقدامات راه‌آهن به شمار می‌رود.

او در پایان توضیح داد: استفاده از سرمایه‌گذاری داخلی و حمایت از تولید داخل از مهمترین برنامه‌های شرکت راه‌آهن در سال جهش تولید به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.