سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فراخوان جشنواره تئاتر عروسکی مسجدسلیمان منتشر شد

فراخوان نخستین جشنواره مجازی تئاتر عروسکی مسجدسلیمان از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فراخوان نخستین جشنواره مجازی تئاتر عروسکی با محوریت تجربه‌های نو و زندگی در دوران قرنطینه و کرونا از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان منتشر شد و جشنواره از ۱ الی ۶ مردادماه ۹۹ برگزار ‌می‌شود.

بیماری کرونا دغدغه‌های فکری جدیدی را برای آن‌ها به وجود آورده است، به گونه‌ای که سبک زندگی و اندیشه بسیاری از مردم جهان به ۲ بخش پیش و پس از کرونا تقسیم خواهد شد و این مسئله در دنیای هنر نیز تأثیر بسیاری داشته و نهاد‌های هنری به شکل‌های مختلف واکنش‌هایی به این موضوع داشته‌اند.

این جشنواره در ۳ بخش نمایش‌های صحنه‌ای ویژه خانواده‌ها، بخش ساخت و تولید عروسک‌های بومی محلی (لال بهیگ و بازندک) ویژه علاقمندان و هنرمندان و بخش مهمان ویژه سایر استان‌های کشور است که بخش مهمان شامل داوری جشنواره نخواهند شد و به گروه‌های شرکت کننده لوح یادبود و هدایای فرهنگی اهداء خواهدشد.

آثار کوتاه نمایش عروسکی ویژه خانواده و با هر شیوه اجرایی با مدت زمان حداکثر ۷ دقیقه و محوریت تجربه‌های نو و زندگی در دوران قرنطینه و کرونا طبق جدول زمانبندی به دبیرخانه جشنواره ارسال و کسانی که که کار‌های عروسکی با زبان محلی و عروسک‌های محلی انجام دهند از آنان با دادن لوح و هدایایی تقدیر خواهدشد.

محور‌ها و اولویت‌های اولین جشنواره مجازی تئاتر موضوع آزاد، برداشت آزاد از نمایشنامه‌های ایرانی و جهانی؛ کلاسیک و مدرن و تطبیق با شرایط کنونی و آفرینشی نو و خلاقانه، تجربه‌های رئالیستی دوران قرنطینه، باز تولید روابط اجتماعی دوران پس از کرونا است و آخرین مهلت ارسال فیلم آثار به دبیرخانه ۳۰ تیرماه ۹۹ خواهد بود و نتایج بازبینی روز ۳۱ تیرماه ۹۹ اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.