سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز لیگ برتر فوتبال هلند با حضور ۳۵ درصد تماشاگران

اتحادیه فوتبال هلند اعلام کرد فصل جدید مسابقات لیگ این کشور با حضور تعداد محدودی از هواداران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، اتحادیه فوتبال هلند امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که فصل جدید مسابقات لیگ فوتبال این کشور از ماه سپتامبر با حضور ۱۵ تا ۳۵ درصد از هواداران آغاز خواهد شد. اما فقط تماشاگران تیم‌های میزبان حق حضور در ورزشگاه‌ها را خواهند داشت.

اتحادیه فوتبال هلند با انتشار سندی ۸۰ صفحه‌ای شیوه نامه های بهداشتی شروع فصل جدید مسابقات لیگ این کشور را اعلام کرد.

بر اساس این سند، تماشاگران باید در فاصله یک و نیم متری از همدیگر بنشینند، ماسک داشته باشند و برای خرید مواد غذایی به جای ایستادن در صف مقابل کیوسک ها، از فروشندگانی که در بین تماشاگران هستند، غذا و نوشیدنی تهیه کنند.

فدراسیون فوتبال هلند گفت: به منظور ایجاد فضای لازم برای این امور فقط بخش محدودی از صندلی‌های ورزشگاه را می‌توان مورد استفاده قرار داد. اما خبر خوب این است که بازی مقابل تعداد محدودی از تماشاگران اولین گام برای بازی در ورزشگاه مملو از تماشاگر است. بنابراین این فقط یک نقطه شروع است. البته هدف این است که هرچه سریعتر ما بتوانیم در ورزشگاه پر از تماشاگر بازی کنیم. هیچ چیز زیباتر از این نیست که هر ۲ تیم (میزبان و مهمان) از سوی تماشاگران خود تشویق شوند، اما متاسفانه فعلا این امر ممکن نیست.

مسابقات فوتبال لیگ هلند به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ در ماه مارس تعطیل شد و قرار بود تا پایان ماه سپتامبر ممنوع باشد، اما ماه گذشته این ممنوعیت توسط دولت لغو شد.

نخست وزیر هلند ماه گذشته اعلام کرد خواندن سرود و شعار دادن در ورزشگاه ممنوع است، اما شهرداران بسیاری از شهر‌ها هشدار دادند که اجرای این دستور دشوار خواهد بود.

فدراسیون فوتبال هلند روز پنجشنبه اعلام کرد که درباره خواندن سرود در ورزشگاه ها، قبل از شروع فصل جدید در ماه سپتامبر تصمیم‌گیری و شفاف سازی خواهد شد.

فدراسیون فوتبال هلند فصل گذشته لیگ برتر این کشور (اردیویزه)  را به دلیل شروع ویروس کرونا، به طور کامل لغو کرد و هیچ تیمی به عنوان قهرمان معرفی نشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.