سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با توسعه حمل و نقل ریلی صورت می گیرد؛

کاهش هزینه‌ حمل و نقل غلات از بنادر کشور

مدیر عامل تایدواتر گفت: توسعه حمل و نقل ریلی غلات از بنادر به مرکز لجستیک آپرین از سال ۱۴۰۰ اثرات مطلوبی از جمله کاهش مصرف سوخت به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین زارعی مدیر عامل شرکت تاید واتر در مراسم امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری ۱۶۰۰ میلیارد تومانی بین شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت تایدواتر خاورمیانه با بیان اینکه این شرکت  بزرگترین شرکت بندری ایران در حوزه لجستیک است گفت: برای امضای این تفاهم نامه صد‌ها ساعت کار کارشناسی انجام شد، در نهایت امروز این تفاهم‌نامه به امضا رسید و این یک روز بزرگ برای شرکت تاید واتر و ۴۲هزار سهامدار است.

زارعی ادامه داد: ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این پروژه صورت گرفته که این میزان بر مبنای فهرست بهای سال ۹۸ است و با توجه به نوسانات اقتصادی میزان سرمایه گذاری آن به ۲۵۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت تایدواتر اظهار کرد: ما آمادگی افزایش سرمایه گذاری را داریم چرا که معتقد هستیم این پروژه پربازده و سودده است.

او بیان کرد: این تفاهم نامه بین بخش خصوصی و دولتی است و مدت زمان اجرای آن دو سال است. شرکت تاید واتر در سه محور و در سه بندر سرمایه گذاری در پروژه‌های ریلی و بندری را آغاز کرده که یکی از این پروژه‌ها از سال‌ها پیش در بندر امام خمینی(ره) آغاز شده و ما از طریق آن جابجایی غلات را انجام داده ایم.

زارعی توضیح داد: این پروژه هم اکنون پیشرفت ۲۵ درصدی دارد و دو پروژه دیگر هم در بندر شهید رجایی و بندر امیرآباد آغاز کرده ایم و آخرین پروژه ما هم مربوط به بندر خشک آپرین است .

مدیر عامل تایدواتر اظهار کرد: این تفاهم نامه آرزوی تمام فعالان بخش لجستیکی ایران بوده چرا که در این طرح غلاتی که از برزیل و آرژانتین حمل شود مستقیم از کشتی‌ها به درب شرکت‌های مصرف کننده می‌رسد.

زارعی تصریح کرد: این یک طرح حمل و نقل یکپارچه غلات است و این حجم از سرمایه‌گذاری برای اولین بار است که در کشور رخ داده است.

مدیر عامل تایدواتر تصریح کرد: در اجرای این طرح بزرگترین خلاقیت‌ها وجود دارد و از جهت بهداشت مواد غذایی هم بسیار مهم و حائز اهمیت است از سوی دیگر در این طرح ۶۰۰ واگن جدید مخصوص حمل غلات  به زودی ساخته و به بهره‌برداری می‌رسد.

زارعی تاکید کرد: سیلوی ۳۵۰ هزار تنی معادل ۴۰۰ هزار میلیارد تومان ساخته می‌شود که در مجموع میزان سرمایه گذاری در این بخش را به ۲ هزار میلیارد تومان افزایش می‌دهد.

زارعی تصریح کرد: امنیت غذایی برای کشور از طریق اجرای این طرح تامین می‌شود و از سوی دیگر ما شاهد افزایش بازدهی و سوددهی این شرکت بورسی خواهیم بود.

او با بیان اینکه زنجیره حمل و نقل کشور در حوزه غلات تکمیل خواهد شد گفت: ما در بندر امام خمینی(ره)، شهید رجایی و بندر امیر آباد هم فعالیت‌هایی را آغاز کرده‌ایم و هم اکنون بالای ۵۰ درصد از عملیات بندری در این سه بندر انجام می شود و با توجه به آنکه به مراکز مصرف نزدیک‌تر است سیستم مکانیزه و هزینه مصرف سوخت کاهش می‌یابد و غلات با قیمت ارزان تری به دست مردم خواهد رسید.

زارعی با بیان این که منافع سهامداران را در این قرارداد در نظر گرفته‌ایم گفت: از وزیر راه و شهرسازی می‌خواهم که در این حوزه به ما کمک دهد، این پروژه فقط در حوزه راه‌آهن و تایدواتر نیست و بخشی از آن هم به وزارت صمت و وزارت کشاورزی مربوط است که امیدواریم مدیران این دو وزارتخانه با ما همکاری کنند.

او در پایان گفت: از سال ۱۴۰۰ اثرات مثبت این قرارداد امروز را خواهیم دید.

انتهای پیام/

برچسب ها: حمل و نقل ، لجستیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.