سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هم اندیشی نمایندگان مجلس و مدیران صداوسیمای مرکز مازندران

نشست مشترک نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی با مدیران صداوسیمای مرکز مازندران امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، نشست مشترک نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی با مدیران صداوسیما مرکز مازندران امروز پنجشنبه ۲۶ تیرماه در صداوسیمای مرکز مازندران برگزار شد.

رسانه استانی خانه نمایندگان برای خدمت رسانی به مردم است

دکتر ابراهیمی مدیر کل صداوسیمای مرکز مازندران در ابتدای این نشست، نمایندگان مردم مازندران در این دوره از مجلس را نمایندگانی؛ مردمی، خدمتگزار، پاک طینت، اجرایی و مردمی دانست و ابراز امیدواری کرد این گروه از نمایندگان دستاورد‌های خوبی برای مردم کشور و به ویژه مردم مازندران در ۴ سال فعالیت خود داشته باشند.

او رسانه را دستیار مجلس در خدمت رسانی و اطلاع رسانی به مردم دانست و افزود: رسانه استانی خانه نمایندگان ملت برای خدمت رسانی به مردم است و ما آمادگی داریم برای اجرای برنامه‌های توسعه و پیشرفت استان با نمایندگان همراهی کنیم.

مجلس کانون انتظار و امید مردم است

کریمی فیروزجایی دبیر مجمع نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی، مجلس را کانون انتظار و امید مردم اعلام کرد و گفت: پرهیز از حاشیه سازی‌ها و ورود نکردن به مباحث بی اهمیت، تلاش در راستای مطالبات مردم که مسائل اقتصادی مهم‌ترین آن است و بررسی راه‌های مقابله با تحریم‌ها از جمله مهم‌ترین برنامه‌های هیات نمایندگان مازندرانی به همراه دیگر نمایندگان حاضر در این دوره از مجلس است.

او با بیان اینکه فضای کنونی میان نمایندگان مازندران در مجلس صمیمانه با نگاه مشترک به دغدغه‌ها مشکلات و راه‌های توسعه کلانشهر مازندران است ،گفت: برنامه ریزی و راهکار اندیشی برای مشکلات مردم مازندران در حوزه‌های مختلفی مثل آب شرب، آب کشاورزی، کاهش هزینه‌های تولید و نهاده‌های کشاورزی به عنوان اقتصاد اول مازندران؛ از اولویت‌های نمایندگان استان در این دوره از مجلس است.

دبیر مجمع نمایندگان استان همچنین از راه اندازی مجدد مجتمع تولید جوجه لاین بابلکنار تا پایان امسال خبر داد و افزود: با راه اندازی مجدد این مرکز ۴۰ درصد تولید جوجه یکروزه کشور که پیشتر عمدتا" از کشور انگلیس تامین می‌شد در ایران تهیه و تامین می‌شود.

باقرزاده نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار هم کارآفرینی و اشتغال و افزایش تولید را از جمله مهمترین و موثرترین راهکار‌های افزایش درآمد ملی و نماد مقاومت در برابر جنگ اقتصادی و تحریم‌ها دانست و از رسانه استانی خواست در اعتمادسازی نسبت به جذب سرمایه گذار و معرفی ظرفیت‌های فراوان استانی بیشتر تلاش کنند.


مجلس پرچمدار مبارزه با فساد خواهد بود

کمال علی پور نماینده مردم شهرستان‌های قائم شهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ در مجلس نیز، مجلس یازدهم را مهیا برای سنگ بنابودن برای مجالس انقلابی بعدی اعلام کرد و افزود: سیاست‌ها و برنامه‌های این دوره از مجلس برای سه حوزه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به سود مردم تعریف شده به گونه‌ای که مجلس یازدهم از هم اکنون برای مدیریت ساخت و ساز مسکن در کشور گام‌های نخست را محکم برداشته است.

علی پور با اشاره به جایگاه برتر مازندران در حوزه‌های معدنی از جمله ذخایر فلورین، زغال سنگ، گرانیت و ... ابراز امیدواری کرد از ظرفیت‌های حوزه معادن مازندران برای توسعه استان بیشتر بهره گرفته شود.

بهرام سعادتی یکی از نمایندگان مردم بابل در مجلس شورای اسلامی به عنوان دیگر سخنران حاضر در این نشست،تغییر نگاه دولت نسبت به مازندران به عنوان استانی که با ارائه خدمات ملی، اما بودجه استانی دریافت می‌کند را از دغدغه‌ها و برنامه‌های مشترک نمایندگان استانی دانست.

او افزود: مجلس یازدهم، پرچمدار مبارزه با فساد خواهد بود و برای اصلاح ساختار اقتصادی و به ویژه نظام بانکی، مدیریت فرهنگی؛ سبک زندگی ایرانی اسلامی، مطالبه گری و نظارت‌های گسترده در این دوره از مجلس برنامه‌های ویژه‌ای داریم.

سعادتی از تلاش برای بازنگری کارشناسانه در خصوص طرح انتقال آب از دریای خزر به مناطق مرکزی کشور هم خبر داد.
 

تعیین تکلیف منطقه آزاد تجاری

علی بابایی کارنامی یکی از نمایندگان مردم ساری و میاندورود در مجلس هم با بیان اینکه رویکرد‌های ملی و استانی از سوی نمایندگان مجلس یازدهم به خوبی تبیین شده و برای حصول نتایج ارزشمند در این دو حوزه تلاش می‌شود؛ شفافیت در مبارزه با فساد، نقش جوانان و زنان در کشور و همسان سازی حقوق بازنشستگان را از رویکرد‌های ملی مجلس اعلام کرد و در خصوص رویکر‌های استانی هم گفت: تعیین تکلیف منطقه آزاد تجاری و مدیریت و ساماندهی سواحل از مهم‌ترین مباحثی است که در این دوره از مجلس برای مازندران تصمیم گیری خواهیم کرد.

او از مردم مازندران، جامعه نخبگان و فضا‌های مجازی خواست به دور از هرگونه نگرش سیاسی، برای توسعه و پیشرفت استان کمک کنند.

منصور علی زارعی دیگر نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس یازدهم بهره گیری از همه ظرفیت‌های موجود در همه حوزه‌ها را؛ راهکاری اساسی برای حصول نتایج اثرگذار در حل مشکلات برشمرد و گفت: در حوزه استانی نیازمند این هستیم که همه ظرفیت‌های مازندران در حوزه‌های مختلف از قبیل گردشگری، صنعت، کشاورزی و خدماتی را مجددا: بازنگری و معرفی کنیم تا بتوانیم مزایای نسبی را ارتقاء بخشیم.

نبود صنایع تکمیلی متناسب باکیفیت‌های کشاورزی استان؛ فقدان گردشگری حرفه‌ای؛ نیمه تمام ماندن طرح‌های زهکشی؛ خدمات نامناسب در حوزه مسکن؛ نبود مدیریت در ساماندهی پسماند استان از دیگر مواردی بود که این نماینده مردم شهرستان‌های ساری و میاندورود در مجلس به آن اشاره داشت.

برنامه ریزی صحیح عامل برون رفت از مشکلات

رضا حاجی پور نماینده مردم آمل در مجلس یازدهم هم در این نشست، نبود برنامه ریزی‌های صحیح را موجب ایجاد ضعف و دردسر‌های فراوان در استان دانست که جنگل خواری، ساحل خواری و فراگیری پسماند در تمامی شهرستان‌ها از جمله مهم‌ترین مواردی است که در نتیجه برنامه ریزی‌های ناصحیح مشکلات فراوانی را در استان ایجاد کرده است.

حاجی پور قیمت گذاری برنج با هدف جلوگیری از واردات بی رویه و ایجاد کارگروه‌های تخصصی متشکل از نخبگان استانی را از جمله راهکار‌های موثر در مدیریت اقتصادی استان عنوان کرد.

ولی اله فرزانه نماینده مردم شهرستان‌های نور و محمود آباد سپرده هزار و یکصد میلیارد تومانی مردم در بانک‌های خصوصی را نشان از نبود نظارت کافی بانک مرکزی و برنامه‌های مجلس دانست که می‌توانست برای تولید پایدار و کارآمد به خدمت گرفته شود.

فرزانه گفت: تورم قوانین در کشور یکی از دلایل اصلی آسیب رسان به قوانین نظارتی است که انتظار می‌رود با تشکیل کمیته اصلاح ساختار بودجه در کمیسیون برنامه ریزی مجلس یازدهم برای آن چاره اندیشی شود.

لزوم اجرای طرح آمایش سرزمینی

کیوان مرادیان دیگر نماینده مردم شهرستان‌های قائم شهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ با بیان اینکه زنجیره مدیریت در تولید کشاورزی با وجود طرح آمایش سرزمینی امکان پذیر است مدیریت کشت در استان را داری نقض دانست که باید برای آن چاره اندیشی شود

مرادیان نبود برنامه ریزی مناسب برای مدیریت آب، ناکارآمدی حلقه سه گانه کاشت، داشت و برداشت؛ فقدان صنایع تبدیلی در استان کشاورزی مازندران و تلاش برای بازاریابی در کشور‌های آسیای میانه را از دیگر مباحثی دانست که نیازمند بازنگری و ارائه راهکار‌هایی برای حل است.

سیدشمس الدین حسینی نماینده مردم شهرستان‌های رامسر، تنکابن و عباس آباد، مجلس یازدهم را نخستین مجلس در تقویم چهل ساله دوم انقلاب دانست که با کاستی و کاهلی جدی در امور اجرایی کشور هم مواجه است.

حسینی تاکید کرد: انتظارات از مجلس باید در چارچوب قوانین اساسی کشور باشد.

این نماینده مجلس مصوبات مبتنی بر واقعیت‌ها را ضروری دانست و افزود: استان مازندران به دلیل مهاجر پذیر بودن و خوش نشین بودن که در آینده پیش بینی می‌شود رشدی بیشتری از گذشته داشته باشد نیازمند بازنگری در تخصیص بودجه است.

نماینده مردم شهرستان‌های رامسر، تنکابن و عباس آباد از رسانه ملی خواست برنامه‌هایی تولید کنند تا صدای مردم بیشتر شنیده شود ضمن این که در برنامه سازی‌ها تلاش شود کارکرد مجلس به عنوان نهاد دگرگونی معرفی شود به گونه‌ای که نمایندگان از وظایف اصلی خود باز نمانند.

توزیع عادلانه بودجه‌های کشوری

غلامرضا شریعتی نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه هم تولید و اشتغال، باز توانی واحد‌های نیمه فعال صنعتی استان، توسعه اقتصاد دریا محور، بازنگری مبانی تولید و اشتغال و بهره گیری بیشتر و مناسب‌تر از ظرفیت‌های آموزش عالی استان را از جمله مواردی دانست که در حوزه استانی باید برای آن‌ها بصورت ویژه چاره اندیشی شود.

محمد علی محسنی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت با تاکید بر این که مازندران نیازمند توزیع عادلانه اعتبارات بودجه‌ای است گفت: سهم اعتبارات مازندران از بودجه ملی در همه حوزه‌ها دیده نشده است.

محسنی وجود سه گروه جمعیتی در غرب مازندران یعنی اهالی بومی، خوش نشین‌ها و گردشگران و مسافران را در برابر بودجه‌ای که برای این حوزه از مازندران تعریف شده ناکافی دانست و افزود مشکلات زیست محیطی، تولید، کم آبی و کرونا از جمله مباحثی است که باید در حوزه غرب مازندران برطرف شود.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.