سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سبزیجات لامرد محصولی ارگانیک

مسئول اداره بهبود تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لامرد گفت: سبزی تولیدی در مزارع کشاورزی لامرد محصولی سالم و ارگانیک است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسین سورغالی مسئول اداره بهبود تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی لامرد بیان کرد: سالانه حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت سبزیجات برگی می رود.

او، تصریح کرد: کشت سبزیجات در دو فصل زمستانه و تابستانه انجام و  هر فصل به سبزیجات خاصی اختصاص دارد.

سورغالی ادامه داد: کشت تابستانه پس از گذشت دوره سرما در بهمن ماه آغاز و تا اردیبهشت ماه ادامه داشته و محصولاتی از جمله بادمجان، تره فرنگی و خرفه کشت می‌شود که  عرضه و فروش در این فصل تا مهر و آبان ماه ادامه می یابد.

مسئول اداره بهبود تولیدات گیاهی مدیریت جهادکشاورزی لامرد افزود: در کشت زمستانه نیز از اول مهرماه اراضی کشاورزی شهرستان لامرد زیرکشت انواع ترب، گشنیز، جعفری، شوید، اسفناج، کدو، خیار سبز و کلم رفته و برداشت محصول تا پایان سال ادامه دارد.

او،اضافه کرد: در کشت سبزی به خصوص سبزیجات برگی در شهرستان از کود‌های آلی استفاده شده و در مبارزه با علف‌های هرز هم از سموم شیمیایی استفاده نشده که مبارزه مکانیکی بوده و سبزی تولیدی در شهرستان لامرد سالم و ارگانیک است.

انتهای پیام/ت

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
عبدالحمید غفاری
۰۰:۵۷ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
گرجه فرنگی خیار سبز کلم انواع مختلف بورکلی بادنجان پیاز وسبزیجات