سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خبر داد؛

اهدای ۵۰۰۰ دست جهیزیه به نوعروسان در مناطق محروم کشور/ ۸ هزار شغل در مناطق ساحلی ایجاد می‌شود

مخبر از اهدای ۵۰۰۰ دست جهیزیه به نوعروسان در مناطق محروم کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در آیین امضای تفاهم نامه‌ راه اندازی مرکز تولید و تکثیر ماهیان دریایی اظهار کرد: به مناسبت سالگرد ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) ۵۰۰۰ دست جهیزیه به نوعروسان در مناطق محروم اهدا می‌شود.

او با بیان اینکه محور کار ستاد اجرایی موضوع اشتغال است، گفت: این اشتغال باید ناشی از ایجاد تشکیلات در محور تولید باشد، تولیدی که ناشی از اقتصاد مقاومتی، کاهش واردات و افزایش صادرات باشد.

مخبر گفت: در راستای امنیت غذا و دارو کار‌های زیادی انجام شده است و به طور کلی ۹۰ درصد امکانات مالی و مدیریتی ستاد در راستای این بخش است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با بیان اینکه در بحث انرژی ستاد توانسته با همت خود جای بخشی از شرکت‌های خارجی بزرگ در داخل کشور را بگیرد، گفت: در این راستا ۲۰ درصد صرفه‌جویی از لحاظ سرمایه گذاری در بخش خارجی و ۱۵ درصد صرفه جویی در زمان صورت گرفته است.

او با بیان اینکه ۱۴۳ شرکت در منطقه هورالعظیم استخراج نفت انجام می‌دهند، گفت: ۱۳۹ شرکت داخلی و ۴ شرکت مشاوره خارجی در این بخش فعال هستند که از ۱۳۹ شرکت داخلی، یک شرکت تحت نظر ستاد اجرایی با تکیه بر مردم و ظرفیت بخش خصوصی فعال است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با بیان اینکه برای سال ۹۹ راه اندازی ۲۰۰ هزار شغل را هدف‌گذاری کردیم که نزدیک به ۷۰ هزار طرح مربوط به مشاغل خانگی و متوسط می‌شود، گفت: سالانه ۲۰ تا ۳۰ شرکت را در ستاد اجرایی به مردم واگذار می‌کنیم.

او با بیان اینکه بسیاری از شرکت‌های فعال ستاد در بورس و یا در نوبت بورسی شدن هستند، افزود: بسیاری از کشور‌های پیشرفته شهر‌های مدرن خود را در کنار آب‌ها بنا می‌کنند، اما در کشور ما شهر‌های کنار دریا از محروم‌ترین نقاط محسوب می‌شوند.

مخبر گفت: مصرف سرانه ماهی در دنیا ۲۰ کیلوگرم است، اما در کشور ما تا ۱۱ کیلوگرم برآورد شده است که با این تفاهم نامه می‌توانیم سرانه را دو کیلو بالا ببریم.

او با بیان اینکه اگر بخواهیم به آمار جهانی نزدیک شویم باید ۱۶۰ هزار تومان اضافه بر تولید داشته باشیم که با تفاهم‌نامه‌ای که امروز منعقد شد ۱۳۶ میلیارد تومان در این زمینه سرمایه‌گذاری خواهد شد و ۹ هزار تن ماهی نیز تولید می‌شود، همچنین در این راستا ۸ هزار شغل هم ایجاد خواهد شد.

مخبر ادامه داد: امیدوار هستیم بتوانیم ۳۰۰۰۰ شغل را به واسطه راه اندازی مرکز تولید و تکثیر ماهیان دریایی در سال ۹۹ محقق کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.