سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسلامی خبر داد:

ثبت نام وام ودیعه مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی؛ پرداخت تسهیلات از هفته آینده

وزیر راه و شهرسازی گفت: ثبت نام ودیعه مسکن به زودی انجام می‌شود و پرداخت آن از هفته آینده آغاز خواهد شد.

به گزارش  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه  نشست مجازی وزرای راه برا‌ی تسهیل حمل و نقل و ترانزیت با بیان اینکه موضوع چابهار یکی از مهم‌ترین بخش های همکاری ما به شمار می رود گفت: تعاملات سه جانبه ایران ، هندوستان و افغانستان برقرار است و روزانه کشور افغانستان و هندوستان از بندر چابهار استفاده می کنند.

او ادامه داد: احداث خط راه آهن چابهار به زاهدان که به شبکه سراسری ریلی کشور متصل می شود در حال انجام است و در سال ۲۰۲۱ از این خط آهن بهره برداری خواهیم کرد.

اسلامی بیان کرد: به وزرای افغانستان و هندوستان اعلام کرده ایم که ایران آماده پذیرش سرمایه گذاری و یا تبادلات تجاری از طریق بندر چابهار است .

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید این قرارداد سه جانبه را احیا و فعال کنیم افزود: این طرح را به صورت پیوسته و در قالب حمل و نقل ترکیبی که بیشتر محور چابهار مورد توجه است بهره برداری خواهیم کرد.

او افزود: امیدواریم از ماه آینده کارگروه مشترک و جلسات تشکیل شود و اعضا،  نمایندگانی را معرفی خواهند کرد تا بتوانیم از فرصت ها و مسیرهایی که وجود دارد استفاده کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید علاوه بر مسیرهای موجود،  همواره مسیر باز و کمکی هم برای حمل ونقل وجود داشته باشد گفت: باید بتوانیم از مسیرهای کمکی برای حمل کالا استفاده کنیم.

اسلامی بیان کرد : مهم‌ترین تصمیمی که امروز در این مراسم گرفته شد احیای تفاهم نامه سه جانبه ای که ۱۰ سال پیش منقضی شده و تمدید آن است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: برای آزمایش این مسیر یک محموله صادارتی را ارسال کرده و منتظر هستیم جواب آن را دریافت کنیم.

جزئیات اجرای طرح ودیعه مسکن

اسلامی همچنین درباره جزئیات تسهیلات ودیعه مسکن هم گفت: طبق قولی که داده بودیم از ابتدای مرداد میزان تسهیلات را اعلام کردیم و تاکنون ۲۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت این تسهیلات در نظر گرفته ایم.

اسلامی با بیان اینکه موضوع مهم در پرداخت این تسهیلات آن است که این وام به ۲ گروه تعلق می گیرد گفت: دو گروه شامل کسانی که کارگر هستند و کسانی که حقوق ثابت دریافت می کنند،  می شود و اولویت پرداخت برای خانواده ۵ نفر و بالاتر است.

او ادامه داد: همچنین کسانی که تازه امسال ازدواج کرده اند و خانه اولی محسوب می شوند می توانند در اولویت برای دریافت تسهیلات باشند.


بیشتر بخوانید


وزیر راه وشهرسازی با تاکید بر اینکه مبلغ تصویب شده ۵۰ میلیون تومان برای تهران،  ۳۰ میلیون تومان برای شهرهای بزرگ و ۱۵ میلیون تومان برای شهرهای کوچک با سود ۱۳ درصد است گفت: امیدواریم بانک‌های عامل با حداقل معطلی،  پرداخت تسهیلات را انجام دهند و افرادی که شاغل هستند با یک نامه و کسر ماهیانه بتوانند تسهیلات را دریافت کنند و ضمانت های بیشتر در این بخش لازم نباشد.

او اظهار کرد: در دریافت این تسهیلات باید متقاضیان اجاره نامه رسمی داشته باشد و افرادی که مبلغ را دریافت می کنند تنها کارمزد بانکی تسهیلات را پرداخت می کنند و اصل مبلغ در سر رسید سال باز می گردد .

اسلامی یاد آور شد: خانواده های تحت پوشش سازمان های حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد از طریق منابع مالی خودشان به صورت مستقیم این تسهیلات را دریافت می کنند.

او گفت: افرادی که از این پکیج می خواهند استفاده کنند باید در سامانه وزارت راه وشهرسازی ثبت نام کنند به زودی در روزهای آینده نحوه ثبت نام اعلام می شود و وزارت راه و شهرسازی شیوه نامه دریافت آن را امضا کرده و از هفته آینده قابل استفاده است.

دریافت عوارض از آزادراه ها

وزیر راه وشهرسازی همچنین درباره دریافت عوارض از بزرگراه ها هم گفت: از بزرگراه ها عوارض دریافت نمی شود و تنها اخذ عوارض از آزاد راه ها است .

او با بیان اینکه در پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری یک فرصت قانونی برای مشارکت بخش خصوصی ایجاد شده است گفت: وزارت راه و شهرسازی با یک پروژه ترکیبی سرمایه گذاری،  به توسعه راه های کشور پرداخته است و با توجه به آنکه با کمبود سرمایه مواجه هستیم و نیاز به سرمایه گذاری داریم سعی کرده ایم بسته های سر مایه گذاری جدید ایجاد کنیم که بخش خصوصی نگهداری ،بهره برداری و تکمیل بهسازی را ارتقا دهد و از طریق آن بازگشت سرمایه را انجام دهیم.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: بخشی از این بازگشت سرمایه شاید از طریق عوارض باشد هم اکنون تنها اخذ عوارض از آزاد راه ها در دست اجرا است که سرمایه گذاری آن بر عهده بخش خصوصی است .

اسلامی همچنین درباره افزایش ساعتی قیمت مصالح ساختمانی هم گفت: لزومی ندارد که قیمت مصالح ساختمانی به بهانه افزایش نرخ ارز افزایش یابد و امروز هم رییس جمهور به وزارت صمت دستور رسیدگی به این موضوع را داده تا هرچه سریع تر تمهیدات لازم در این بخش در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی: ۰
هانی
۱۱:۲۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
یه وام میخواین بدین اندازه همون وام ملت پول خرج میکنن اون وام رو بگیرن. . یه بار سامانه قطع شده یه بار پیامک دیر میاد یه بار تائید دیر میاد یه بارم خودتون دیر میاین.
حجت
۱۳:۰۷ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
تورو به امام رضا؟،تورو به خدا به پیغمبر قسمتون میدم ما کارگر ا بدبخت رو بد بختر نکنید ؛؛؛؛؛اگه میخواید وام بدید دیگه این همه الافی واسه چیا ؛؛؛به امام حسین مستاجرم ۲ماه سرکارم ۲ماه بیکارم،قطط وبدهی وخرجی هم هست تواین گرونی ،،،،پس چرا این وام به من تعلق نمیگیره،،،،،
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
من دوماهه الافم چرا وزارت شهرسازی وام ودیه مرا تایید نمیکند که بانک وامم رو بده کلی هزینه کردم
داوود آدی گوزل
۱۸:۵۸ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
داوود برای دریافت وام مسکن اقدام میکن
بی نام
۱۶:۵۱ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
باسلام وخسته نباشید من تازه فهمیدم که ازچه طریقی باید ثبت نام بکنم واسه وام الانم مهلت ثبت نام تمام شده دیگه تمدید نمیشه.....
کمال کمایی
۲۰:۰۹ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
سلام بانک ازمن برای ودیعه مسکن نامه میخواد
یعنی چی
من تمام پیامکها که امداین بودکه به من تعلق میگرفت ومعرفی شدم
لطفاراهنمایی کنید
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
اونهایی که مستاجر هستند کد رهگیری ندارند فرم ثبت نمیشه کامل
چه کار کنم و زمان به جابه جای مانده چکار کن نیاز شدید به این
ودیعه دارند یه فکری به این اشخاص بکنید تور خدا
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
سلام
من مستاجرم ثبت نآم کردم ولی چون کد رهگیری ندارم
چه کار کنم
برای تمدید یک ماه مانده با این وضعیت نمیدانم چکار کنم
علیرضا
۰۱:۵۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
تازه ازدواج کرد مشکل پول پیش دارم
رحیم
۲۰:۱۵ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
والا مسخره ان الکی همه چیز میبرن بالا حالا میخان باز از این طریق تو جیبت دست ککنن درش بیارن
Reza
۲۱:۲۸ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
باز چه خوابی برامون دیدید بدبختیم بدبخت ترمون نکنید اول یکم فکر کن بعد از خودتون یه چیز در کنید سر مردم رو گرم کردید به قسط و قرضو وام اگه تو به فکر مردمی یه بدبخت بیچاره های هستن از ما بدبخت تر خونه زندگی ندارن به دورو برت نگاه نکن همتون دارید به پایین شهرا یه سر بزنید ببینید چه خبره گیریم که وام رو گرفت قسطشو چطوری بده اگه قسطشو داد یه سال خونه گرفت سال بعد باید تو جوب بخوابه امیدوام هر چه زودتر اقامون بیاد همه چه درست بشه اللهم عجل الولیک الفرج
ایرج میرزایی
۰۸:۳۱ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
باسلام
پول ودیعه مسکن رو خودتون مدیریت بکنید
مارو صاحب خونه بکنید اقساط پولو بابت صاحب خونه شدن خودمون ازما بگیریت حداقل اینجوری قسط خونه ی خودمونو ،
پرداخت میکنیم وبا خیال راحت واسه ی سال بعد عزا داری نمیکنیم
اکرم تاجیک
۲۲:۰۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
من هم مستاجرم شرایط وام ودیعه مسکن چطوری؟ایابهمن هم تعلق میگیرد؟
ناشناس
۲۰:۵۲ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
این چه مدلی است.پول دست موجر.سودش با بدیم بانک؟پایان قرارداد پوله برگرده بانک؟واقعا اینجوری است
واقعا اگه کسی اطلاعات بهتری دراین زمینه داره اطلاع رسانی کنه.ممنون
زکیه سهی کیش
۱۱:۱۹ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
آخر سر هم پول مال دولت وبابتش
چیزی به مستاجر نمی‌دن تازه ماهی500هزار تومان هم به اجاره اضافه میکنند
ناشناس
۰۶:۲۱ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
ما از این مسئولان چیزی نمیخوایم،فقط بره..مردم بیچاره شدن..ولمون کنین
محمد
۲۳:۴۴ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
نزول خوری دولت توسط بانکها. پول را میدهند به صاحب خانه مستاجر باید سودش را بدهد مثلا‌لطف کردند به مستاجرها خوب این سود پول ماهی پانصدو چهل هزار تومان را اگر مستاجر اگر داشت که خودش می داد به صاحب خونه دیگه این همه مدل وسروصدا واطلاع رسانی نداشت تازه کسایی که بتونند وام را بگیرندچون باید بتونی وثیقه وضمانت وشرایط انرا داشته‌باشی همه کس که نمتونند استفاده کنند واقعا خودشون را سرکار گذاشتند یا مردم را بهر صورت این کار فعل نا مشروع وغیر شرعی ومردم را سرکار گذاشتنه
مجید
۲۲:۰۱ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
از کی ثبت نام وام ودیعه اجاره خانه شروع میشه
ناشناس
۲۱:۵۶ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
کجاثبت نام کنیم کوادرس سایت مشاوراملاک به نفعش نیست کدرهگیری بده بعدشم باید400هزارتومن بدیم این چه جور کمکه که میخوایدبکنید400ازکجابیاریم
بینام
۲۰:۵۷ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
وقتی اجاره ها انقدر بالاست....وهیچ قانونی برای صاحبخانه ها وجود ندارد.....‌وهیچ نظارت مالیاتی بر املاک انها گرفته نمیشود.....انها روز به روز پولدارتر میشوند وقدرت انها بیشتر میشود....‌.‌قانونی بگذارید که اجاره بها پایین بیاید.......وانقدر از این صاحبخانه هایی که با دلالی صاحب چندین خانه شدند......مالیات بگیرین.....تا سر جایشان بشیینند
فلاحی
۱۳:۱۱ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
کدوم بانک باید اقدام کرد
shayegan
۰۹:۰۷ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
وام مسکن بسیار اشتباه بودچون صاحبخانه ها را پرتوقع میکند و اجاره های نجومی را به مستاجر تحمیل میکنند.
ناشناس
۰۰:۵۱ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
خوب شد اسم وزیر مسکن رو آوردین. ازشون سوال می کردید که قرار بود برخی از واحدهای مسکن ملی رو تا آخر تیر تحویل بدن، چی شد؟
علی
۲۲:۵۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
با سلام اینجا وبیابانک است و صاحبخانه قرارداد را به صورت دست نویس می نویسند چون خودشون املاکی هستن و راه و شهر سازی اصلا تضارب ندارد من الان برا این وام چه کنم که کد ره گیری ندارم
ناشناس
۲۲:۴۰ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
خانواده 5 نفره و حقوق بگیر دولتی !!!
یعنی نمیدیم به همین راحتی
میخوان شعار بدن
سه قلووا
۲۱:۵۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
توروخدا ولمون کنید به حال خودمون چه کلاهی
ناشناس
۲۱:۳۸ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
صاحبخونه اجاره ماهانه میخواد.
پول پیش میخواد چیکار؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
ناشناس
۲۰:۵۲ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
این یه راه دیگه برا فهمیدن خیلی چیزای دیگه
ن
۲۰:۰۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
آیا با تلفن میشه ثبت نام کرد
خلیل
۲۳:۳۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
نه فقط با کولر
ناشناس
۰۳:۰۳ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
با همه چی میشه. شما هر جوری ثبت نام کنی، اونا 24 ساعت بعد مبلغ رگ واریز میکنند به حسابت
ناشناس
۱۹:۲۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
برای حل مشکل مستاجر ها
قیمت ها رو کاهش بدهید.
قیمت ها رو کاهش بدهید.
قیمت ها رو کاهش بدهید.
قیمت ها رو کاهش بدهید.
قیمت ها رو کاهش بدهید.
افزایش 25درصد را لغو کنید