سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشکل دستگاه‌های سرمایشی بیمارستان بزرگ دزفول به کجا رسید؟

چندی پیش برخی از بیماران بستری در بخش ۴ حاد تنفسی بیمارستان بزرگ دزفول از مناسب نبودن دستگاه‌های سرمایشی گلایه‌مند بودند که رئیس بیمارستان توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اخیرا بیماران کرونایی در بخش ۴ حاد تنفسی بیمارستان بزرگ دزفول از سیستم‌های تهویه این محل اعلام نارضایتی کرده بودند. بنا بر اطلاعات مردم و خانواده مبتلایان به کرونا، این بخش بسیار گرم و برای افراد بیمار غیرقابل تحمل بوده است.

به منظور پیگیری این مسئله به سراغ ریاست این مرکز بزرگ درمانی و بهداشتی رفتیم. علی بختیاری، رئیس بیمارستان بزرگ دزفول در گفتگو با خبرنگار ما گفت: ۵۵۰ تخت در این بیمارستان وجود دارد که مشکلات به وجود آمده در یک تا ۲ درصد از محیط اتفاق افتاد و نادیده گرفتن زحمات کادر درمان و کارکنان که نزدیک به ۵ ماه است شبانه روزی برای مردم تلاش می‌کنند، بی انصافی است.

او افزود: در برخی از بخش‌های بیمارستان علی رغم آنکه فضا بزرگ نیست، اما همراهان بیمار هر ۲ کولر موجود را روشن می‌کنند و هنگامی که محل بیش از حد سرد شود، اقدام به گشودن پنجره می‌نمایند. این مسئله فشار بسیاری را به دستگاه‌های ما وارد کرده و موجب از کار افتادن کولرها می‌گردد. ما در منازل خود در چنین موقعیتی درجه کولر را کاهش داده، یا آن را خاموش می‌کنیم تا در مصرف برق هم صرفه جویی شود.

بختیاری با بیان اینکه حدود ۲۰ کولر ۲ تیکه در بیمارستان بزرگ دزفول وجود دارد که ۱۵ سال از تولید آن می‌گذرد، اظهار داشت: شرکت‌های سازنده دیگر قطعات این دستگاه‌ها را نمی‌سازند و لازم است که تعویض شوند و این موضوع نیاز به منابع مالی دارد. ضمن آنکه نمایندگی یکی از شرکت‌های مطرح سیستم‌های سرمایشی از خوزستان رفته است و برای تامین قطعات با مشکلاتی از جمله مسافت طولانی و در نتیجه زمان بر شدن حل مسئله مواجه شدیم.

مشکل دستگاه‌های سرمایشی بیمارستان بزرگ دزفول حل شد

رئیس بیمارستان بزرگ دزفول در خصوص همراهی نکردن شرکت‌های سرویس دهنده خدمات تعمیری بیان کرد: همزمان با ایجاد مشکل در دستگاه‌های سرمایشی بخش ۴ حاد تنفسی، خوزستان در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار داشت و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تعمیری مایل به همکاری و حضور در این محل نبودند. اما با یاری کارکنان بیمارستان موفق شدیم سرویس دهی لازم به کولر‌ها و دستگاه‌های تهویه را انجام دهیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: هم اکنون مشکل دستکاه‌های سرمایشی برطرف شده و هوای اتاق‌ها نیز مناسب است. ضمن آنکه در جلسه کارگروه دانشگاهی که با حضور ریاست علوم پزشکی دزفول برگزار شد، مقرر گشت تا همه اتاق‌های بیمارستان مجهز به دما سنج دیجیتالی (ترمومتر) شوند.

علی بختیاری در پایان با ذکر این نکته که لازم است تا خیرین صنف تعمیرکار پای کار بیایند، ادامه داد: بیمارستان بزرگ دزفول تاکنون ۳ شهید مدافع سلامت را تقدیم مردم کرده است و ما همچنان نیز با تمام قوا ایستاده ایم، هرچند از برخی اصناف که حاضر به همکاری با ما نیستند و از مردم انتظار می‌رود که یک جانبه به مسئله نگاه نکنند و فقط به دلیل مشکل در سیستم‌های سرمایشی مجموعه بیمارستان بزرگ دزفول را زیر سوال نبرند.

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.