سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل راهداری قم خبر داد؛

راه اندازی اکیپ نظارت شبانه حمل‌ونقل جاده‌ای قم

مدیرکل راهداری قم از تشکیل اکیپ نظارت شبانه بر راه‌ها، ناوگان عمومی جاده‌ای و دفاتر حمل‌ونقل کالا و مسافر خبر داد. ​

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم، محمدحسن کلهری،مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم اظهار کرد: اکیپ نظارت شبانه استان باهدف بررسی، کنترل و نظارت بر راه‌ها، ناوگان عمومی جاده‌ای، دفاتر حمل‌ونقل کالا و مسافر در قم راه اندازی شد.

او اضافه کرد: این اکیپ به منظور صیانت و ارتقای کیفی زیرساخت‌های جاده‌ای، احصاء کاستی‌ها و نظارت بر ناوگان عمومی راه‌اندازی شده است.

کلهری ادامه داد: ساعات فعالیت و حضور اکیپ بعد از غروب آفتاب تا صبح روز بعد است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم، این اکیپ با استقرار در گلوگاه‌ها و همچنین تردد در راه‌های برون‌شهری استان به وظایف خود عمل خواهد کرد.

او کنترل ناوگان عمومی جاده‌ای را از برنامه‌های این اکیپ دانست و گفت: کنترل تجهیزات ایمنی ناوگان عمومی (کمربند ایمنی، کپسول اطفای حریق، آج لاستیک‌ها، سالم بودن شیشه‌ها، چکش ایمنی و غیره) و همچنین کنترل مدارک راننده (گواهینامه، کارت هوشمند و صورت‌ وضعیت) از وظایف این اکیپ شبانه خواهد بود.

کلهری افزود: با توجه به اپیدمی ویروس کرونا و ضرورت پیشگیری از شیوع این بیماری، در بخش کنترلی اکیپ بر ناوگان عمومی حمل مسافر، رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی رعایت خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم ادامه داد: احصای نواقص جاده‌ای اعم از وضعیت عمومی راه‌ها شامل رویه آسفالتی، شانه سازی، شیب شیروانی، حریم راه و همچنین تابلو‌ها و علایم ترافیکی، چراغ‌های راهنمایی نیز از سوی  این افراد رصد می‌شود.

او اظهار کرد: حضور در محل سوانح جاده‌ای به‌منظور مدیریت میدانی، جهت اعزام اکیپ پاک‌سازی سطح راه از بقایای تصادفات و رفع انسداد ترافیکی نیز از سوی این اکیپ انجام می‌شود.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.