سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجلس افغانستان دو نفر را در خصوص ضرب و شتم نماینده فراه به دادستانی معرفی کرد

هیات اداری مجلس افغانستان دو نفر را در خصوص ضرب و شتم نماینده فراه در تالار لویه جرگه به دادستانی معرفی کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، هیات اداری مجلس افغانستان دو نفر را در خصوص ضرب و شتم نماینده فراه در تالار لویه جرگه به دادستانی معرفی کرد.

دفتر مطبوعاتی میررحمان رحمانی، رئیس‌ مجلس افغانستان در اعلامیه‌ای نوشت که هیات اداری این مجلس، ضیاالحق امرخیل، وزیر دولت در امور پارلمانی را در نشستی فرا خوانده و موضوع اهانت به بلقیس روشن، نماینده فراه در مجلس را بررسی کرده است.

در این اعلامیه‌ آمده است: «رئیس مجلس نمایندگان برخورد نادرست یک زن از میان مامورین امنیتی لویه جرگه مشورتی صلح علیه خانم بلقیس روشن را محکوم کرد و یادآور شد که قبل از این نیز برخی از موظفین حکومتی، در موارد مختلف به اعضای ولسی جرگه بی حرمتی کرده اند.»

وی از دولت خواسته تا جلو تکرار این موارد توسط موظفین حکومتی علیه اعضای مجلس را بگیرد.

رحمانی تاکید کرده است که عبدالله عبدالله، رئیس لویه جرگه باید در پایان این نشست رسما از نماینده فراه معذرت خواهی کند.

گفتنی است که بلقیس روشن، نماینده مردم فراه در مجلس نمایندگان، هنگام سخنرانی رییس جمهور غنی اعتراض کرد و شعاری را با عنوان «باج دهی به طالبان وحشی خیانت ملی است» بلند کرده بود. اشرف غنی ضمن دعوت خانم روشن به آرامش، در پاسخ به او گفت: «من باج ده نیستم. شما همکاران‌تان را قناعت دهید. تصمیم از شما است.»

وی از سوی یک خانم که گفته شده است از مسئولان امنیتی لویه‌جرگه مشورتی صلح است، مورد خشونت واقع شد. تصاویر نشان می‌دهد که این خانم، بلقیس روشن را به زمین می‌زند.

این اقدام واکنش‌های زیادی را برانگیخته است و شمار زیادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی به آن واکنش انتقادآمیز نشان داده‌اند.

گفتنی است که لویه جرگه مشورتی صلح از روز جمعه (۱۷ اسد/ مرداد) در کابل آغاز به کار کرد و امروز اختتامیه آن است.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.