سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از سوی فدراسیون جهانی فوتبال؛

بخشی از محرومیت فوتسالیست مطرح قم بخشیده شد

دو سال از محرومیت اروجی از حضور در مسابقات ملی و باشگاهی از سوی فدراسیون جهانی فوتبال مورد بخشش قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،در سال‌های اخیر که بازیکنان زیادی از بین استعداد‌ها و نخبه‌های فوتسال قم در رده باشگاهی درخشیده و به تیم‌های ملی رسیده‌اند، ابوالقاسم اروجی یکی از بهترین‌های این بازیکنان است که افتخار کسب مقام در مسابقات ملی و باشگاهی کشور و آسیا را در کارنامه دارد.

اروجی بازیکنی است که از رده باشگاهی در تیم جوانان و امید ارم‌کیش قم فعالیت حرفه‌ای خود را در اواسط دهه ۱۳۸۰ آغاز کرد و پس از درخشش در ترکیب تیم‌های لیگ برتر فوتسال قم، مورد توجه تیم‌های مطرح فوتسال ایران از جمله تاسیسات دریایی تهران، گیتی‌پسند اصفهان و مس سونگون قرار گرفت.

این بازیکن آن قدر از نظر فنی و تکنیکی در سطح بالا بازی می‌کند که خیلی زود مورد توجه کادر فنی تیم ملی کشورمان نیز قرار گرفت و ایران را در مسابقات جام ملت‌های آسیا و چندین تورنمنت داخلی و برون‌مرزی مطرح و معتبر همراهی کرد و به افتخارات زیادی در رده باشگاهی و ملی رسید.

درخشش اروجی در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی و همچنین در ترکیب تیم ملی به عنوان یک بازیکن کلیدی و تاثیرگذار ادامه داشت تا این که پائیز پارسال خبر رسید این بازیکن ملی‌پوش و مطرح به جرم استفاده از مواد نیروزا از سوی ستاد مقابله با دوپینگ و از سوی فدراسیون جهانی فوتبال محروم شده است.

به واسطه مثبت شدن آزمایش دوپینگ اروجی، این بازیکن با یک محرومیت چهار ساله مواجه شد تا در اوج آمادگی و شرایط مطلوب فنی و جسمانی از حضور در میادین محروم شود، اتفاقی که اروجی را از دنیای حرفه‌ای دور کرد و در زندگی شخصی وی نیز اثرات منفی زیادی داشت تا این که بخشودگی بخشی از محرومیت او، این بازیکن را به آینده امیدوار کرد.

اروجی در این ماه‌ها تمام فکر و ذکر خود را معطوف جمع آوری مدارک و مستندات لازم برای اثبات  آگاهی نداشتن و غیر ارادی بودن استفاده از ماده نیروزای ممنوعه کرد تا این که ادعای او از سوی مسئولان ذیربط در فدارسیون جهانی فوتبال و کمیته جهانی مبارزه با دوپینگ مورد تایید قرار گرفت و بدین‌ترتیب دو سال از محرومیت چهار ساله اش مورد بخشش قرار گرفت تا اروجی بتواند از آبان ماه سال آینده با پیراهن ملی و باشگاهی در میادین حاضر شود.

منبع:فارس

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.