سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیل گیتس: ترامپ برای جلوگیری از شیوع کرونا هیچ اقدامی نکرد

بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت طی مصاحبه اخیر خود اعلام کرد که ترامپ هیچ اقدامی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نکرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تقریبا ۸۰۰ هزار نفر در دنیا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. با این وجود تحقیقات صورت گرفته توسط دانشگاه جان هاپکینز به کمک بیل گیتس، بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت، نشان می‌دهد که خطرات اصلی و مشکلات بزرگتر همچنان در راه هستند.

طبق ادعایی که بر پایه این تحقیقات مطرح شده، میزان تلفات ناشی از ویروس کرونا تا میلیون‌ها نفر نیز خواهد رسید. بیل گیتس طی مصاحبه اخیر خود به مشکلات موجود برای کسب و کار‌های نوظهور، سیستم بهداشت و درمان و همچنین اقتصاد پرداخت.

وی همچنین از مشکلات موجود در آمریکا سخن گفت و مدعی شد طرفداران ترامپ که باور دارند نیازی به استفاده از ماسک وجود ندارد شرایط را برای همه بدتر می‌کنند. او در جواب به این که آیا تغییر رئیس جمهور تاثیری بر ماسک زدن افراد خواهد داشت گفت: " فکر نمی‌کنم سیستم ریاست جمهوری آمریکا مردم را به ماسک زدن وادار کند.

او اعتراف کرد که ترامپ از اول برای مقابله با چنین مشکلی آماده نبود چرا که از زمان شروع ویروس کرونا این کشور اقدامات جدی برای درک و بررسی آن صورت نداد. گفتنی است؛ بیل گیتس از مدت‌ها پیش صحبت‌هایی را در رابطه با شیوع ویروس جهانی و شکل‌گیری پاندمی به میان آورده بود و از دولت‌ها، به خصوص آمریکا تقاضا داشت تا توجه بیشتری به این خطرات داشته باشند.


بیشتر بخوانید


واکسن کرونا کی ساخته می‌شود؟

بنیان‌گذار مایکروسافت همچنین حین صحبت‌های خود گفت: "کشور چین بسیار خوب توانست با ویروس کرونا مقابله کند و این عملی مقتدرانه بود". بیل گیتس باور دارد درگیری با ویروس کرونا تا انتهای سال ۲۰۲۱ به پایان می‌رسد و احتمالا تا آن زمان واکسن همگانی موثر برای این ویروس خطرناک ساخته شده است.

وی اظهار داشت ممکن است این شرایط تا ۲۰۲۲ نیز طول بکشد چرا که میلیون‌ها دوز دارو برای ساخت واکسن‌ها نیاز است. بیل گیست هم اکنون تمرکز خود را بر روی کشف واکسن دقیق برای کرونا قرار داده است و می‌خواهد در اسرع وقت به آن دسترسی پیدا کند. او پیش‌تر مدعی شده بود که دست‌یابی به واکسن ویروس کرونا حداقل ۹ ماه دیگر صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.