سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بزرگترین تعمیرات اساسی پالایشگاهی خاورمیانه بدست متخصصان ایرانی

با تلاش وهمت کارگران، مهندسان و متخصصان ایرانی در استان مرکزی تعمیرات اساسی پالایشگاهی خاورمیانه انجام شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،با تلاش وهمت کارگران، مهندسان و متخصصان ایرانی درپالایشگاه نفت امام خمینی شازند استان مرکزی بزرگترین تعمیرات اساسی پالایشگاهی خاورمیانه از سر گرفته شد.

غلامی مدیر فنی پالایشگاه نفت امام خمینی شازند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: برای افزایش تولیدات و بهبود عملکرد پالایشگاه نیاز به تعمیرات اساسی احساس می‌شد که با بهره گیری از ۲ هزار و ۵۰۰ نیروی بومی که بیشتر آن‌ها اهل شهرستان شازند استان مرکزی هستند کار آغاز شد.

غلامی افزود: در تعمیرات اساسی امسال ۱۲ واحد عملیاتی با ۹ هزار قطعه ساخت ایران تجهیز و تعمیر می‌شوند.

او توزیع روزانه ۱۲ هزار عدد ماسک و برگزاری کلاس‌های آموزشی ایمنی و رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در شرایط بحران کرونا را از دیگر برنامه‌ها تعمیرات اساسی امسال عنوان کرد.

رمضان پور مدیر عامل پالایشگاه نفت امام خمینی شازند هم در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: این پالایشگاه رتبه برتر پالایشگاه‌های نفتی را در کشور دارد و ظرفیت فرآوری روزانه آن ۲۵۰ هزار بشکه نفت خام است.

رمضان پور افزود: گازوئیل، هگزان، گاز مایع، پروپیلن، نفت سفید، سوخت کشتی و جت در کنار اصلی‌ترین فرآورده پالایشگاه یعنی بنزین از جمله محصولات تولیدی این پالایشگاه است.

وی اضافه کرد: روزانه ۱۶ میلیون لیتر بنزین یورو چهار در این پالایشگاه متولد شده در بعد از انقلاب تولید می‌شود و کیفت بالا و استاندارد جهانی از اصلی‌ترین ویژگی‌های آن است.

بنزین اصلی‌ترین محصول پالایشگاه‌های کشور است ودر ۱۰ پالایشگاه کشور روزانه تا ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین تولید می‌شود و نیاز روزانه کشور به بنزین ۷۰ میلیون لیتر است.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.