سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از عوارض مصرف بیش از حد ادویه چه می‌دانید؟

متخصص طب سنتی در مورد روش مصرف ادویه‌های مختلف توضیح می‌دهد.

محمد عسکر فراشاه متخصص طب سنتی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: یکی از باور‌های غلط که در جامعه رواج دارد این است که مصرف زیاد ادویه‌هایی مانند؛ زنجبیل، دارچین و فلفل برای مدت زیاد، بدون عارضه بوده و موجب لاغری می‌شود.

او افزود: این موارد در طب ایرانی جزو دارو‌ها محسوب شده و مصرف زیاد آن‌ها می‌تواند سبب بروز بیماری شود.

عسکر فراشاه ادامه داد: همان طور که از اسم ادویه مشخص است، ادویه جمع دوا است و در دیدگاه طب ایرانی جزو دارو‌ها محسوب می‌شود. بنابراین مدت و مقدار مصرف آن باید ازسوی پزشک تجویز شود.

متخصص طب ایرانی اظهار داشت: از گذشته اضافه کردن ادویه به غذا، علاوه بر بهبود طعم آن، در نقش مصلح غذا استفاده می‌شد. اما مصرف زیاد و مداوم آن در هیچ یک از منابع طب ذکر نشده است.

او افزود: مصرف زیاد ادویه گرم و خشک مخصوصا در افراد با مزاج گرم سبب بروز مشکلاتی مانند خارش، خشکی پوست و حتی خونریزی در افراد مستعد می‌شود.

عسکر فراشاه تصریح کرد: مصرف کم ادویه در افراد با مزاج سرد و‌ تر سبب کاهش رطوبت در این افراد شده و البته باید زیر نظر پزشک معالج صورت گیرد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۰۷ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
در اینکه افراط و تفریط در هر چیزی کار نادرستیه شکی نیست؛ اما آیا ضرر مواد افزودنی و کارخونه ای و تراریخته بمراتب بیشتر نیست؟