سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده از ماسک، موثرترین راه جلوگیری از ابتلا به کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: هنوز واکسن موثری برای کرونا ویروس تهیه نشده و در حال حاضر موثرترین راه جلوگیری از ابتلا به کرونا استفاده از ماسک است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  آرش نجیمی مدیر روابط عمومی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه هنوز واکسن موثری برای کرونا ویروس تهیه نشده است تصریح کرد: تا زمانی که واکسن موثر در دسترس و در سطح جامعه موجود نشده است از امیدواری در خصوص اعلام زمان واکسن پرهیز شود، زیرا این امر با اطمینان بخشی کاذب، باعث رهاسازی رفتارهای بهداشتی مانند استفاده از ماسک در بخشی از جامعه می شود.

او  تصریح کرد: رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای تجمعات ضروری است و برگزاری تجمعات غیر ضروری با ذکر عبارت ”رعایت شیوه نامه های بهداشتی” به هیچ عنوان پذیرفتنی نمی باشد. این مراسمات مانند افتتاحیه ها به هیچ عنوان حتی با رعایت همه شیوه نامه های بهداشتی مورد تایید و هم راستا با سیاست های سلامت نمی باشد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ادامه اظهار داشت: هفته های گذشته با پویش همگانی و استفاده جمعیت بیشتری از ماسک، خوشبختانه شیب بسیار تند افزایش موارد بستری تا حدودی تعدیل شده است و این نشان می دهد که اگر استفاده از ماسک به عنوان موثرترین سپر دفاعی در مقابل کوید ۱۹ ارتقاء یابد، شاید بتوان به کاهش و حتی کنترل این بیماری نیز فکر کرد.

آرش نجیمی بیان کرد: همشهریان بایستی به این نکته مهم توجه کنند که حتی اگر موارد ابتلا به کرونا ویروس کاهش یابد یعنی مانند آنچه دراردیبهشت ماه شاهد آن بودیم، بلافاصله با دوری از رفتارهای پیشگیری کننده مجددا به شرایطی بسیار سخت تر باز خواهیم گشت.

سخنگوی دانشگاه با هشدار اینکه فروکش کردن اعداد و ارقام مبتلایان به منزله پایان کرونا و عدم ضرورتهای بهداشتی نیست اذعان داشت: تداوم رفتارهای بهداشتی بسیار لازم است و باید ازتجربه اردیبهشت ماه درس بگیریم به صورتی که بتوانیم این رفتارها را به شیوه زندگی خود تبدیل کنیم.
 
انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.