سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن :

تا پایان امسال تمام واحد‌های خسارت دیده از سیل بازسازی می‌شوند

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از بازسازی تمام واحد‌های خسارت دیده از سیل تا پایان سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، عزیزالله مهدیان روز پنجشنبه در حاشیه بهره‌برداری از هشت هزار واحد مسکونی روستایی بازسازی شده در جمع خبرنگاران گفت : ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحدمسکن روستایی در قالب بازسازی واحد‌های مسکونی آسیب دیده و بهسازی مسکن روستایی، نوسازی شده‌اند که این موضوع ۵۰ درصد کل مسکن‌های روستایی کشور را شامل می‌شود.

او ادامه داد: پنج میلیون و ۳۵۰ هزار واحد مسکونی در سطح روستا‌های کشور وجود دارد که از ۱۵ سال پیش تاکنون، هر سال به ۲۰۰ هزار واحد، تسهیلات ارزان قیمت واگذار شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابراز داشت: تسهیلات در این باره به شکل قرض‌الحسنه به مالکان مسکن‌های روستایی پرداخت شده و مبلغ آن از پنج میلیون تومان آغاز و امسال به پنجاه میلیون تومان رسیده است.

مهدیان اظهار داشت: بازسازی واحد‌های مسکونی روستایی ادامه دارد و امسال هم با مصوبه دولت و ابلاغ آن به بانک‌ها، تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی، با کارمزد پنج درصد برای ساخت این واحد‌ها پرداخت می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه استان همدان در سیل نوروز ۱۳۹۸ بیشترین تخریب را داشت، یادآورشد: پارسال بارش‌های سنگینی در کشور رخ داد که به ۲۲ استان دراین سیل اسیب وارد شد و با گزارش‌های ثبت شده، استان همدان نیزبیشترین آمار تخریبی را داشت.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور بیان کرد: در همدان شدت سیل مثل استان لرستان نبود، اما بارندگی مداوم و شدید موجب تخریب واحد‌های مسکونی روستایی شد.
او گفت: تقریبا تمام واحد‌های مسکونی خسارت دیده کشور بازسازی شدند به جزء تعداد اندک که آ ن هم افراد آسیب دیده خود در این امر مشارکت نکردند.

مهدیان با بیان اینکه در استان همدان هشت هزار واحد مسکن روستایی بازسازی شده است، افزود: امروز با بهره برداری از این تعداد، بازسازی مسکن‌های تخریب شده از سیل در این استان پایان یافت.

او ابراز داشت: در سیل پارسال چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه و ۲ هزار میلیارد تومان کمک بلاعوض به مردم پرداخت شده است.
انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.