سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حاجی میرزایی در گفت‌وگوی ویژه خبری:

مدارس به طور حضوری میزبان دانش آموزان خواهند بود/ هر اقدامی با مشورت وزارت بهداشت انجام می‌شود

وزیر آموزش و پرورش در خصوص بازگشایی مدارس گفت: تا جای ممکن و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، مدارس به طور حضوری میزبان دانش آموزان خواهند بود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش امشب ۱۳ شهریور ماه با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به بررسی آغاز سال تحصیلی جدید پرداخت.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه روز اول مدرسه در سراسر کشور حضوری برگزار می‌شود و اگر تعداد دانش آموزان بیشتر از حد مجاز باشد، آن‌ها را گروه بندی می‌کنیم، گفت: در هر جا که بتوانیم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، مدارس به طور حضوری میزبان دانش آموزان خواهند بود.

او گفت: در مدارسی که تعداد دانش‌آموزان بیشتر از دستورالعمل‌های بهداشتی در نظر گرفته شده باشد، دانش آموزان گروه بندی شده، برخی روز‌های زوج و برخی هم روز‌های فرد در مدرسه حضور خواهند داشت.

اولویت ما آموزش حضوری است 

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اصل آموزش حضوری برای ما اولویت است، با حفظ اصول، مسئولان وزارت بهداشت اعتقاد دارند که تفاوت معناداری بین وضعیت‌های مختلف نیست، حتی در شرایطی از وضعیت سفید بیشتر نگران هستند زیرا امکان شیوع بیشتر است و عدم رعایت شیوه‌نامه‌ها ممکن است مشکل ایجاد کنند.

او بیان کرد: ما دو اولویت بسیار مهم داریم که اول سلامت دانش آموزان است و هیچ تصمیمی گرفته نمی‌شود مگر اینکه این موضوع در نظر گرفته شود و اولویت دوم هم تداوم آموزش است.

حاجی میرزایی افزود: در آسیای جنوب شرقی از یک هفته قبل مدارس باز شده است، ما می‌دانیم که هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری نخواهد بود، باید همه مناطق را  پرخطر بدانیم و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را در نظر بگیریم، پس در تمام مناطق کشور، یک شیوه‌نامه واحد رعایت می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: فاصله زمان کلاس از ۳۵ دقیقه بیشتر نشود، فعالیت‌های ورزشی و برنامه صبحگاهی متوقف شود، رفت و آمد دانش آموزان باید متفاوت باشد، مدارس باید ضدعفونی شده و معلمان و دانش‌آموزان از ماسک استفاده کنند.

او با اشاره به اینکه مجموعه‌ای از مقررات را وزارت بهداشت اعلام کرده و ما ملزم به رعایت آن هستیم ادامه داد: اصل بر حضور دانش آموزان است هر جا که بتوانیم شیوه‌نامه‌ها را رعایت کنیم کلاس‌ها دایر می‌شود، ما شیوه‌نامه را در تمام مناطق کشور رعایت می‌کنیم، در تفاهمی که با مجموعه وزارت بهداشت داشتیم به توافق رسیدیم که همه مدارس در ۱۵ شهریور بازگشایی شوند.

کلاس‌ها گروه بندی می‌شود 

حاجی میرزایی اظهار کرد: مدارسی که امکان رعایت شیوه‌نامه‌ها در آن‌ها وجود دارد و می توانند به صورت مستمر هر روز دایر باشند باید به شکل طبیعی کارشان را انجام دهند، آن دسته از کدارس هم که تعدادشان زیاد است به دو یا سه گروه باید تقسیم شوند تا بتوان کار را دنبال کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۶۲ درصد مدارس جمعیت دانش آموزی زیر ۱۰۰ نفر دارند پس می‌توانند فاصله را رعایت کنند و کلاس‌ها در این نوع از مدارس به صورت عادی تشکیل می‌شود و حتی نیاز به زوج و فرد کردن نیست، ۳۸ درصد مدارس ما بالای ۱۰۰ نفر دانش آموز دارند که متناسب با مساحت کلاس و مدرسه بنا به تصمیم شورای مدرسه گروه بندی صورت می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: ترجیح ما حضور دانش آموزان در مدارس است ولی از روز شنبه هر روز ۲۲ ساعت از طریق برنامه‌های مختلف تلویزیونی، دروس آموزش داده می‌شوند.

هیچ اقدامی را بدون  مشورت با کارشناسان وزارت بهداشت انجام نمی‌دهیم

حاجی بابایی با اشاره رونمایی نسخه جدید شاد و قابلیت‌های آن، عنوان کرد: نگرانی خانواده‌ها نگرانی ماست، این دانش آموزان عزیزان ما هستند، کدام کشور است که درباره سلامت اعضاء جامعه خصوصاً کودکان کوتاهی کند، پس هیچ اقدامی را بدون  مشورت با کارشناسان وزارت بهداشت انجام نمی‌دهیم.

او ادامه  داد: ما از والدین می‌خواهیم به مدارس سر بزنند و از رعایت استانداردها مطمئن شوند  ور در صورت مشاهده هر تخلفی در این زمینه به ما اطلاع دهند؛ امیدواریم خانواده‌ها همراهی خوبی داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص موضوع سرویس مدارس نیز تصریح کرد: تعداد افراد در سواری و ون در شیوه‌نامه مشخص شده است و اینکه قبل و بعد از حضور دانش آموزان باید ضدعفونی انجام شود و این کار به خوبی پیش نمی رود مگر با همکاری والدین، باید به کودکان مراقبت از خود را آموزش دهیم.

او با بیان اینکه سال گذشته دو سوم محتوای آموزشی به صورت حضوری ارائه شد، افزود: امسال هنوز معلم و دانش آموزان با یکدیگر آشنایی ندارند، زمان کلاس‌ها هم به ۳۵ دقیقه تقلیل یافته است، حضور دانش‌آموزان در مدرسه خیلی کمتر از ایام معمول است، آموزش‌های غیرحضوری به صورت تمرین و تکرار خواهد بود.

حاجی میرزایی گفت: ما دو روز گذشته با ۱۵۰۰ نفر از مسئولان آموزش و پرورش در سطوح استانی و شهرستان جلسه داشتیم و گفتیم امسال برای ما نظارت متفاوت است و همه مدارس باید کنترل شوند لذا مطمئن هستم مدیران ما مراقبت خواهند کرد.

او درخصوص شبکه شاد یادآور شد: به دستور رئیس جمهور استفاده از شاد رایگان است و این مسئله کمک بسیار بزرگی به مجموعه آموزش و پرورش و معلمان است، بنابراین شبکه شاد یک درگاه کاملاً ایمن است و هیچ کس جز دانش آموز و مدیر و معلم نمی‌تواند از آن استفاده کند، ارتباط زنده صوتی و تصویری بین معلم و دانش آموز برقرار است.

بارگذاری تمام محتوای دروس از پایه اول تا پایه دوازدهم روی شبکه شاد

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه امکان تعیین تکلیف از سوی معلم و بارگذاری تکلیف از سوی دانش آموزان در شاد مهیا شده است، افزود: تمام محتوای دروس از پایه اول تا پایه دوازدهم تدریس و فیلمبرداری و بر روی شاد بارگذاری شده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: با اپراتورهای همراه اول و ایرانسل گفت‌وگو شده و هر دو از هفته آینده سیم‌کارت ویژه شاد را منتشر خواهند کرد، همراه اول به صورت رایگان سیم کارت در اختیار همه دانش‌آموزان قرار خواهد داد و در اوایل هفته آینده شروع به توزیع خواهد کرد، این سیم کارت منحصرا به منظور استفاده از شاد خواهد بود.

او با اشاره به اینکه برنامه‌های تلویزیون و شاد با یک منطق توسط ما تولید شده است، افزود: دانش آموزان هر کدام را ترجیح می‌دهند، استفاده کنند، قبلا ظرفیت شاد محدود بود به طوری که مدارس غیر دولتی تعهدات بیشتری داشتند به همین دلیل از خدمات دیگری بهره گرفتند.

حاجی میرزایی عنوان کرد: بنده توصیه می‌کنم همه از ظرفیت شاد استفاده کنند اما مدارس غیر دولتی تعهدات اضافه هم دارند و از ظرفیت غیر شاد هم می توانند استفاده کنند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره جذب معلمان گفت: باید جذب معلمان تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی باشد، بنابراین نبروی انسانی که مورد نیاز امسال بود تامین شده است.

راه‌های متفرقه ورود به آموزش و پرورش باید بسته شود

او با اشاره به اینکه نقش معلمی جایگزین ندارد، گفت: طبق سند تحول بنیادین معلم با انگیزه ،با کیفیت و مناسب باید جذب شود، امسال ۲۰ هزار نفر در کنکور شرکت کردند و از مهرماه در دانشگاه فرهنگیان ۴ سال تحصیل می‌کنند و به عنوان معلم تربیت می‌شوند. روش دیگر این است که کسانی که در دانشگاه‌های دیگر تحصیل کرده‌اند و با گزینش و شرکت در آزمون انتخاب می‌شوند، در دانشگاه فرهنگیان یک سال دوره لازم را می‌گذرانند، امسال ۲۸ هزار نفر از این طریق تامین می‌شوند.

او ادامه داد: راه‌های متفرقه ورود به آموزش و پرورش باید بسته شود، قانونی داریم که ده سال پیش تصویب و تاکنون بارها بازنگری شده است و  از محل آن قانون ۱۸۰ هزار نفر استخدام شده‌اند، این شرایط فرسودگی ایجاد می‌کند.

او افزود: ۱۲ سال دانش‌آموزان در اختیار ما هستند ، باید بتوانیم در این ۱۲ سال در کنار آموزش علم به آن‌ها، مهارت‌های تربیتی مختلفی را ارائه دهیم، در طی سال‌های گذشته حدود ۱۰ هزار مربی تربیتی جذب شده بود، امسال ۸ هزار مربی تربیتی اضافه کرده‌ایم و دو رشته تخصصی تربیت مربی تربیتی و مشاوره در دانشگاه فرهنگیان اضافه کرده‌ایم. نظام ارزشیابی را باید به گونه‌ای تغییر دهیم که نسبت به مقوله‌های تربیتی حساس باشد.

کنکور را نمی‌توان شعاری حذف کرد

وزیر آموزش و پرورش در خصوص حذف کنکور هم بیان کرد: کنکور را نمی‌توان شعاری حذف کرد، کنکور پدیده ای‌ است که در تمام اجزای نظام آموزشی ما رسوخ کرده است، طبق قانون ۸۵ درصد کسانی که در کنکور شرکت می‌کنند از ظرفیت دانشگاه بدون کنکور می‌توانند استفاده کنند اما به دلیل همان ۱۵ درصد دانش آموزی که در کنکور شرکت می‌کنند، نظام اشتغال را به کنکور، لیسانس، فوق لیسانس وصل کرده‌ایم .

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۱۷۷ عنوان آموزشی به آموزش ضمن خدمت مربیان تربیتی اضافه کرده‌ایم، تصریح کرد: کنکور فقط آموزش و علم داوطلبان را می‌سنجد و اخلاق و کرامت را ارزیابی نمی‌کند، تا وقتی نظام ارزیابی به گونه‌ای نباشد که کرامت و دیگر مسائل تربیتی وزن داشته باشد، مسائل تربیتی به همین وضع است.

او عنوان کرد: معتقدم کسانی که پیرامون آموزش و پرورش یک اقتصاد ۱۵ هزار میلیاردی را شکل داده‌اند، به شعارهای ما کاری ندارند و بیشتر  عمل ما را می‌بینند، وقتی ما در آن انتها کنکور را می‌گذاریم در نتیجه آن‌ها برای کنکور دانش آموزان را آماده می‌کنند و این مساله تسری پیدا می‌کند ، ما باید مسیرمان را اصلاح کنیم.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه ۱۱۶ هزار مدرسه داریم، افزود: مبنای تمام اقدامات ما در آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است و سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش هیچ مبنایی ندارد. من همین جا از والدین و همه دلسوزان می‌خواهم هر کجا دیدند تخلفی در این خصوص صورت می‌گیرد به ما بگویند و ما حتماً برخورد می‌کنیم ولی در جریان رسمی آموزش ما این سند هیچ جایی ندارد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: هزار روز اول زندگی هزار روز طلایی است و به نظر می‌رسد در مهدکودک‌ها از کودکان مراقبت می‌شود؛ در واقع آن‌ها بهترین روزهایشان را آنجا می‌گذرانند، تمام مهدها موظف هستند فعالیت‌های آموزشی را مطابق آنچه در آموزش و پرورش تعیین می‌شود انجام دهند، فرآیند آموزش باید از نونهالی آغاز شود و یک خط واحد را دنبال کند.

او با اشاره به اجرای سند تحول بنیادین ادامه داد: سند تحول ۹ سال است که ابلاغ شده و یک مجموعه کار در این ۹ سال صورت گرفته است، از این رو مناسب تر بود در آن ۹ سال جور دیگری اقدام می‌شد اما نمی‌توانیم از جذابی‌‌های سند صحبت کنیم و از اجرای آن در مدارس بگوییم، اما هنوز کار در خور اعتنایی انجام ندادیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۲۴ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
من خودم فرهنگی ام از امروز رفتم مدرسه چون وظیفم بود تا زمانی که مدرسه باز باشه میرم اما بچه هام رو مدرسه نفرستادم به کوچیکه خودمون درس میدیم . برای بزرگه هم یه فکرایی کردیم. خواهش می کنم معلم ها با برگزاری امتحانات زود هنگام و ثبت نمرات ماهیانه با روان والدین و بچه هایی که به مدرسه نمیان بازی نکنن مخصوصا پایه نهم که در پایان سال انتخاب رشته دارن. کمی فرصت بدن دو هفته اول مرور درس های سال قبل باشه.
ناشناس
۱۸:۲۴ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
شما بچه ندارید درک نمی فرمایید الان بچه من کرونا بگیره کی می خواهد جوابگو باشه؟!؟!؟

بچه ام رو از جوب نیاوردم الان مدرسه امام صادق کلاساش50دقیقه ایی هست!!!
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
همیشه خوشال بودم که تو ایران دنیا اومدم و خون هزاران شهید براش داده شده تا پا برجا بمونه الان پشیمونم چون بچه هامونو می فرستن جایی که کرونا بگیرن و چن سال زحمت پدر مادر بیچاره که با هزار امید بچه بزرگ کرده هدر بشه خدا لعنتت کنه این کرونارو
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
اگر کسی موافق تصمیم وزیر هست لطفا بیاد توضیح بده چرا؟!
اگرهم همه موافق نیستیم باید باشگاه خبرنگاران پیگیری کنه. مجلس هم برای تقویت پایه فکری به مدرسه بفرستد.
ما چقدر باید تاوان بی فکری را بدیم؟ هرچی ما مراعات می کنیم شرایط نرمال بشه ایشون و وزیرهای بدتر از خودشان دوباره با تصمیم های نسنجیده اوضاع را بهم می ریزند
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
اگر کسی موافق تصمیم وزیر هست لطفا بیاد توضیح بده چرا؟!
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
مدرسه‌ها وا شده
دوباره غوغا شده
با حضور بچه‌ها
کرونا احیا شده
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
اقای نمکی چرا حرفی نمیزنی ؟!؟!؟
چرا نمیگی خطر داره
خداییا صدامون رو میشنویی مارو نجات بده از این معرکه
قبول داری لایک کن تا بتوانیم این مسئله رو درست کنیم
ناشناس
۰۷:۳۵ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
یک کارگری که حقوقش 2میلیون نیست و4تا 5دانشجو ودانش آموز داره فقط باید ماهی یک میلیون پول ماسک بده ازکجا بیاره....
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
اولا ماسکی که جناب کارگر میزنه نهایتا برای یه خانواده هفت نفره بشه 200 هزار تومن
کجا یه میلیون
سهیل
۲۰:۴۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
خدا وکیلی مردم با نحوه مدیریت شما پیره مردایی که بچه ی مدرسه برو ندارند چکار بکنند؟
همین حالا تقریبا تمامی تختهای بیمارستانی ویژه اصفهان پر است و وضعیت اعلام شده در اصفهان "قرمز خطر جدی" است
پدر بزرگهای گرامی یی (دولتمردان) که در نشستهایی که برای مردم تصمیم می گیرید و فاصله صندلیهایتان از هم 3 الی 4 متره و فضایی که در آن تنفس می کنید دارای تهویه مناسب و کولر گازی استباز شدن مدارس یعنی فاجعه!!! سالهای گذشته که مدارس باز می شد بلافاصله مطب دکترها هم پر می شد از دانش آموزان بیمار!!!!
فکر این را کرده اید که هفته بعد، این همه بیمار را کجا بستری خواهید نمود؟ کمی تعقل!!! آموزش آنلاین را ادامه دهید و به تدریج و با نوبت بندی دانش آموزانی را که در آموزش مشکل دارند به مدرسه فرا خوانده و برایشان با رعایت پروتکلها اقدام کنید.
داداش
۲۰:۱۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
شما دارید با جان میلیون ها کودک و دانش آموز بازی می کنید
ناشناس
۱۹:۲۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
اگر امروز صحبت های وزیر رو شنیده باشید دیدید که این کار از نظر بهداشتی مردود است. فقط میخواهند مردم را به کشتن بدهند
ناشناس
۱۸:۳۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
یک سوالی از خدمت وزارت اموزش و پرورش داشتم
دانش آموزانی که تو روستا زندگی میکنن و براي تحصیلات به شهرستان می‌روند که حدود 2 ساعت راهش هست و مجبورا تو ي خوابگاه بمانند تکلیف آنها چیست؟؟ با توجه به اینک کرونا هست و هزینه سرویس هم‌ زیاده!!
لطفا به روستا ها اهمیت بدین!!
احمد
۱۷:۵۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
از مجلس انقلابی انتظار داریم بجای سکوت مدعی العموم اولیای دانش آموزان باشندو استیضاح وزیر بی تدبیر آموزش و پرورش را با طرح دوفوریتی کلید بزنند.اگر درنگ کنند فاجعه انسانی رخ خواهد داد. و باید جوابگو باشند
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
آقای وزیر اگه دانش آموز مبتلا شد و مرد شما جواب میدی چی میگی تا نکشیمون ول نمیکنی بسه دیگه
ناشناس
۱۶:۰۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
در امتحانات خرداد پایه نهم دیده شد دانش آموزان نمی‌توانند پروتکلهای بهداشتی رو رعایت کنند. به نظر هم آمار مبتلایان بیشتر می‌شود وهم خدای نخواسته تعداد جان‌باختگان. برای وضعیت قرمز وسفید تفاوت قائل شوید.
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
برا باز شدن مدارس ، انشالله وزیر تصمیمی بگیره که اولا وجدانش راحت باشه و دوما در پیشگاه خداوند متعال روسفید باشه و فردای قیامت کوله بارش پر از پاداش تصمیمات درستش باشد.الهی چنان کن سرانجام کار/تو خوشنود باشی و ما رستگار/ اللهم اجعل عواقب امور نا خیرا
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
لطفا یکم فکر کنین بچه ها اگه برن مدرسه شبکه اموزشو نمیبینن اگرم مدرسه نرن بشینن پایه تلویزیون؟؟؟؟؟
Reza
۱۴:۰۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
خدایا به دادمون برس صدامون میشنوی
یه دانش اموز جان بر کف
۱۳:۵۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
حالا که میخایید حضوریش کنید لااقل از همون اول مهر مدارس باز بشه ما تو این ۱۵ روز باقیمونده یه مسافرت دبش بدون رعایت پروتکلای مسخرتون بریم بعد هم اشهدمونو میخونیم و تو مدرسه حاضر مبشیم!
شهروند
۰۰:۲۷ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
امثال شما ها با این طرز فکرتون باعث شدید امار بره بالا واقعا براتون متاسفم
حالا کو یه سال تری سفر
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
کرونا ثابت کرد وزارت خانه آموزش پرورش هست خدا وکیلی تدریس بچه ها که با خانواده ها بود ولی تمام استعدادهای بچه هامون شکوفا شد نقاشی و طراحی و کاردستی و... به نظر من این وزارت رو جمع کنید چون کاری انجام نمیده
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
مدرسه تعهد میگیره اگه تو مدرسه کرونا گرفت مسئولیت با والدینه هواستون باشه تعهد ندید
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
مدرسه ای که برگه آ چهار برای چاپ سوالات نداره و مایع دستشویی تو سرویس بهداشتی نمیذاره چجوری میخواد مدرسه رو ضدعفونی کنه ؟من با چه اعتباری بچمو بفرستم مدرسه؟
ناشناس
۲۱:۲۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
واقعا
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
اگه هیچ فرقی بین سفید وزرد و قرمز نیست پس چرا ستاد کرونا هرروز آمار رو اعلام میکنه پس تاکیدمیشه تجمع ممنوع مسافرت غیر ضروری ممنوع آیا درست نیست که امسال هم غیر حضوری باشه آیا
باید نگران جان فرزندانمان با وجود هیچ گونه دارو و واکسن نباشیم؟
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
وزارت بهداشت چرا ساکت شده؟
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
به نظرم اگه وزیر آموزش و پرورش یه خانم بود این طور بی فکر عمل نمی شد خانم ها دلسوزانه تر عمل می کنند
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
مسئولین ما ثابت کردند که اصلا یه فکر مردم نیستند حتی به فکر کودکان
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
چه طور تو ادارات خودشون میز پشت درب گذشتن که کسی داخل اتاق نشه بعد انتظار دارین بچه ها تو کلاس ها حضور پیدا کنند
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
یه سوال. آیا فرزند مسئولان هم در این برهه حساس بیماری به مدرسه می‌روند یا معلم خصوصی دارند.
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
خودتون هم ازکارو برنامتون خبر ندارین.
ناشناس
۱۲:۲۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
جالبه تو ادارات آموزش و پرورش که برین جلوی درب اتاق یه میز گذاشتن نمیذارن بری داخل اون وقت بچه های ما رو این طوری می فرستین مدرسه و معلم های رو می فرستین تو کلاس های کوچک؟؟؟
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
من خودم خواهر کوچکتر دارم با چه جراتی بذاریم بره مدرسه
این همه وقت ما هیچ جایی نرفتیم برای مراقبت از خودمون و بقیه
بعد الآن یه کسی برای خودش رو یه صندلی میشینه و یه دستوری میده
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
من نمیدونم شما که اصلا هیچ برنامه ای وامکاناتی ندارین چطوری میخواین کلاس ها رو حضوری کنین همه چیزم میخواین بندازیم گردن مدارس اخه یه مدرسه ی 400نفری توی شهرستان های محروم چطوری میخواد مدیریت کنه این وضعیت رو چطوری زوج وفرد کنه شما فقط حرف میزنین مثل پروتکل های کنکور ومحرم که اصلا رعایت نشد اینم رعایت نمیشه
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
بهتره یه سری به اداره ها بزنید ، کارمندان اول دو لایه پلاستیک جلو خودشون زدند بعد هم دو تا صندلی به نحوی گذاشتند که ارباب رجوع ۵ متر اونا باشه ، یه اسپری ضد عفونی کننده کنار دستشون ، دو لایه ماسک ، دستکش و ... با این اوصاف هم زورشون میاد جواب مردم رو بدن ، حالا دانش آموز و معلم با این تعداد زیاد تو یه کلاس با ابعاد کوچک بدون هیچ گونه امکاناتی ، خودتون تا ته خط برید ببینید چه فاجعه ای اتفاق می افتد.
همیشه به این شکل بوده که ارزشی برا معلم ودانش آموز و سلامتی اونا قائل نبودند و نیستند.
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
الان همه ی دانش اموز ها دل تو دلشون نیست مدرسه ها باز شه که بعد از هشت ماه دوستاشون را ببینن بعد اولیا بیچاره باید جوش بزنن اما مطمین باشین با باز شدن مدرسه امار بیشتر میشه
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
چرا انقدر خودتونو خسته میکنین؟!
یک کلام خطم کلام:بالا بری پایین بیای من بچه‌ام رو مدرسه نمیفرستم.
یک سال بچه ترک تحصیل کنه بهتره که کرونا بگیره به اطرافیان هم بده اون بچه بی گناه و اطرافیانش هم بمیرن.اون وقت درس به چه دردی میخوره؟!
اینجوری نه والدین می خوان گوشی بخرن،نه می خوان نت بخرن.تازه چشمای ارزشمند بچه ها هم پای این تبلت و گوشی کور نمیشه .
نادر
۱۳:۳۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
لااقل بگذارید مجازی تا از درس عقب نمونه.یه سوال اومدی تا 5 سال آینده نشد بیماری رو ریشه کن کرد اونوقت میخای بچه ات 5 سال از بقیه عقب بیفته؟
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
چرا انقدر خودتونو خسته میکنین؟!
یک کلام خطم کلام:بالا بری پایین بیای من بچه‌ام رو مدرسه نمیفرستم.
یک سال بچه ترک تحصیل کنه بهتره که کرونا بگیره به اطرافیان هم بده اون بچه بی گناه و اطرافیانش هم بمیرن.اون وقت درس به چه دردی میخوره؟!
اینجوری نه والدین می خوان گوشی بخرن،نه می خوان نت بخرن.تازه چشمای ارزشمند بچه ها هم پای این تبلت و گوشی کور نمیشه .
محمود
۱۱:۵۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
مردم به سادگی تفاوت بین حفظ جان و ادامه تحصیل را درک میکنند.
محمود
۱۱:۵۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
مردم به سادگی تفاوت بین حفظ جان و ادامه تحصیل را درک میکنند.
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
من به تو چی بگم، شما ‌‌دارید مارو با کشورای خارجی مقایسه میکنید. شما اول امکانات اونارو نگاه کنید بعد مدارسو باز کنید
مانی
۱۱:۴۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
دل تو دلم نیست !!
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
پس‌دلت‌کجاست
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
رتبه بندی قراربود شهریوراجراشود پس چی شد
بازشدن مدارس از15شهریورغیرقانونی است مدارس باید ازاول مهربازشودبرای آموزس مجازی بایدگوشی دراختیارمعلم ودانش آموزقراربدهیدقیمت گوشی خیلی بالاست بعد گوشی هرفرد مثل مسواک وسیله شخصی است
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
فقط نشستن و حرف میزنن. با کدوم امکانات بهداشتی میخوای آموزش حضوری باشه؟
جعفر
۱۱:۳۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
خدایا یا ما را ازدست اینها نجات بده یا اینها رو ازدست ما
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
بنده به هیچ وجه حاضر نیستم در این شرایط بچه هامون مدرسه بفرستم .
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
خدایا کی اینا میرن؟
م
۱۰:۵۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
چی بگم
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
خودت نشستی بچه کوچیک نداری نگرانی نداری میگه حضوری. کسی بچه شو حاضر نیست بفرسته مدرسه
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
آقای وزیر با این وصع کرنا چه از جان دانش آموزان می خواهی مثل جادها که به خاطر در آمد دولت چقدر تا الان کشته شده در کشور این تصمیمات غلط را که در کشور می گیرد این که کنکور نیست که چهار روز باشد که فردا پاسخگو است مگر الان که اقتصاد کشور نابود شده مسولین پاسخگو هستند همه می گوید مقصرتحربم است نمی کویید سوی مدیریت مدارس را باز نکنید به درآمد دولت بخش خصولتی پول آنقدر ارزش دارد که رحم به جان دانش آموز هم نمی کنید بس کنید فکر کنید کار کنید تصمیم غلط نگیرید پاسخگو هم که کسی نیست تو کشور
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
چقدر بی منطق .مردم اهمیت نمیدن به سلامتی خودشون و توصیه های بهداشت و راهی سفر می شند چه ربطی به دولت و مسئولین داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یعنی باید همیشه زور بالای سر ملت باشه
نادر
۱۳:۳۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
فکر کنم فقط مسافرت کرونا نیست بچه هلشون از الان بشینن تو خونه و برن تو کوچه فوتبال بازی کنند کرونا میشینه یه گوشه میرقصه.واقعا که.9 ماهه بخور بخوابه از بقیه عقب میفته چقدرربیفکرین.لااقل مجازی باید شرایط ایجاد کنید عقب نیفته.
احمد
۱۰:۲۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
آقای وزیر من نمیفهمم که از نظر شما فرقی بین سفید وارد و قرمز نیست یعنی چه
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
چرا دانشگاه ها غیر حضوری باش و مدارس حضوری؟؟؟؟
شهروند
۱۱:۵۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
احتمالا اونی ترم اول دانشگاه هست نمیتونه بهداشت را رعایت کنه ولی کلاس اولی میتونه بهداشت را رعایت کنه
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
شما شرایط دانش‌آموزی که از خونه نهایتا دو تا خیابون میره اونورتر و میرسه به مدرسه‌اش رو با دانشجویی که باید از ۳۰۰-۴۰۰ کیلومتر دور از شهر خودش با قطار و اتوبوس بیاد شهر محل تحصیل، بعد بره خوابگاه و با ۵۰۰ نفر آدم دیگه‌ای که معلوم نیست از کجا اومدن همزیستی کنه برابر می‌دونید؟
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
والا
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
بله آقای وزیز این رو هم بگید که تایوان و ویتنام وچند کشور دیگر اسیای جنوب شرق به ازای هر یک میلیون نفر اصلا مرگ و میری ثبت نکردند ولی کشور ما چی فاجعه حداقل بپرسید اونا چکار کردند که مردمشون نمی میرن شما هم همون کار رو انجام بدید نه اینکه ملت رو به کشتن بدید تو معیشتشون موندند دیگه هزینه ی درمان کرونا رو به بدبختی این مردم اصافه نکنید
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
واقعا متسفم
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
تو اداره ها هنوز ازترس بایداز ۱۰متری باهاشون حرف بزنی
محمد جواد کرمی
۱۰:۰۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
بابا یکی نیست به این آقا بگه چند جور حرف می زنید!! شما تضمین می کنید که در کلاس های حضوری دانش آموزان ناقل نباشند!!! خود رئیس جمهور در جلسه رای اعتماد به خاطر ترس از کرونا حاضر نشد!! چطور توقع دارید فرهنگیان و دانش آموزان جانشان را به خطر بیندازند. ضمنا برای فضای مجازی هم بسیاری از دانش آموزان و اولیای آنها دسترسی به گوشی هوشمند و لپ تاب ندارند!!!
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
همینطور که کادر بهداشت و درمان با رعایت پروتکل بهداشتی دارند انجام وظیفه میکنن در خط مقدم مبارزه با کرونا .معلم های دلسوز هم تشریف می برند سر کلاس های درس و امسال رو جدی تر و مسئولانه تر نسبت به بچه های مردم ،کارشون رو انجام میدند الکی هم بهانه نیارند لطفا
علی
۱۲:۲۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
آقایی که میگی معلما میرن سر کلاس.اولا میبینی که اولیا نگران جان فرزندان خودشون هستند چون برای بزرگ شدن اونها خون دل خوردن حالا یک ادم عقده ای مثل شما میگه مدرسه ها باید باز بشه .البته که باز شد و حضوری ولی تبعات این کار یکی دو ماه دیگه معلوم میشه .معلمان زحمت کش هم تا جایی که من دیدم مشکلی با رفتن به مدارس ندارند ولی بیشتر اونها هم فرزندان خودشونو نمیفرستن مدرسه.همه صلاح خودشونو بهتر میدانند .بچه ابتدایی چطور میتونه پروتکل بهداشتی رعایت کنه در حالی که بزرگان نتونستن
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
والا منم همین دیدو نسبت به معلمها داشتم ولی واقعا به این نتیجه رسیدم که بیچاره ها تو ایام کرونا و به صورت مجازی زحمت خیی زیادی کشیدن
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
قبلا معلما تو کلاس تا ظهر تدریس داشتند ولی در ایام غیر حضوری تا دیر وقت فعال بودند اینقدر دیدگاه بسته نداشته باشید لطفا فکر نکنید شماها خیلی کار می کنید معلم ها نشستن هیچ کار نمی کنند
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
اشتباه آموزش و پرورش اینه که هیچ مستندی از زحمات معلم ها تهیه نمی کنه
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
معلم دلسوز!!!!!!! شوخی کردی دیکه
معلما فقط دلشون برا جیبشون میسوزه نه بچه های ما بجز درمورد حقوق حرف دبگه ای نمیزنن
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
پاسخ به ناشناس
مثل اینکه شما نمیفهمید معلما که جونشون ارزشی نداره اگر به خاطر دانش آموزان نبود مطمئن باش نصف معلم‌ها رو با کرونا تو کلاس ها کشته بودن. تمام داد زدنا به خاطر دانش آموزان است وگرنه این دولت برای معلمان‌ هیچ ارزشی قائل نیست همانطور که برای کادر بهداشت ارزش قائل نیست
شهروند
۰۹:۵۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
نهاد های نظارتی کجا هستند؟ خیلی توی این مدارس رعایت میشه که پیامک زدند که مدارس حضوری هست
چرا مجلس این ها رو استیضاح نمیکنه
بچه های ابتدایی کلاس اول و دوم و ... چه جوری می تونند تأحمل شرایط داشته باشند.
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
چون همه شون مثل همه ن
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
خدا به داد مردم برسه از دست مدیران
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
مشکلی نیست این همه مسیولین بی تدبیر داریم
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
ای بابا ش
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
همه ی این بازیها برای تحریک کردن پدر و مادرهاست که برن بچه ها رو تو مدارس غیرانتفاعی خلوت ثبت نام کنن تا سلامتی بچه هاشون به خطر نیفته
مهدی
۰۸:۵۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
واقعا متاسفم برای این بی تدبیری و اظهارات متناقص وزیر بهداشت و آموزش و پرورش برای انتقال ویروس کرونا
ناشناس
۰۸:۳۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
بی تدبیری!
تصمیمات عجولانه!
بازی با جان فرزندان ایران. . .
یعقوب
۰۷:۵۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
معلماتون خیلی حقوقشون کمه
ناشناس
۰۷:۳۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
اون ساعتی که توی شبکه آموزش درس میدید که بچه باید بره مدرسه.
بالاخره بره مدرسه یا بشینه پای تلویزیون؟؟؟
ناشناس
۱۲:۳۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
اینا اصلا عاقل نیستن میگن معلم باید بره مدرسه بعد سر ساعت هم شاد رو بچه ها مجازی درس بده! میگن معلم دوشیفت! میگن بچه ها گروه بندی... معلم کم دارن جذب نمیکنن...اینم از تلویزیون و کلاس...
فقط دارن حف میزنن هیچ برنامه ای جز به کشتن دادن مردم و بچه هاشون ندارن...
ناشناس
۰۷:۲۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
آقای وززر اگر دانش آموز یا معلمی بعلت این تصمیم غلط شما مبتلا شد و مرد خونش به گردن شماست.
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
وقتی راهی سفر می شید هم به این فکر می کنید خون کادر بهداشت و درمان گردن شماست
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
اینایی که میگن راهی سفر می شید نمی فهمند آیا همه مردم سفر رفتند .آمار پلیس نشون میده چند درصد مردم سفر رفتند . خود پدر و مادر ها حریف بچه ها نمی شن چجوری هر دقیقه کنترل کنید ماسک و در نیار . فاصله رو رعایت کن .بچه ها بازیگوش هستند نمیشه . بفهمید هر کشوری هم که مدارس رو بازگشایی کرده آمار کرونا زیاد شده .
علی
۱۴:۵۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
چیه هی کادر درمان کادر درمان .از اسمش مشخصه وظیفه اش درمانه.مردمم تا میتونن رعایت میکنن.بدبخت ترین مردم ماییم که هرچیزی با منت بهمون میدن
ناشناس
۰۷:۲۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
وزیر بهداشت که گفتن تجمع بیش از ۱۰ نفر ممنوعه. آیا در مدرسه کمتر از ۱۰ نفر هست؟!!!
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
کنکور سراسری با یک میلیون نفر جمعیت برگزار شد ...
ناشناس
۰۰:۰۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
کنکور فقط سه روز بود
ناشناس
۰۷:۲۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
چطوره که تمام مدارس تهران غیر حضوریه ولی شهرستانها باید حضوری برن؟
بچه های مسولین عزیزن بچه های شهرستانی مهم نیستن؟؟!!!
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
تهرانم حضوری کردن بخدا داریم دیوونه میشیم دیگه
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
مدارس تصمیم گیرنده هستند الان مدرسه پسرم دوره دوم دبیرستان در تهران تا اطلاع ثانوی غیر حضوری است
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
تهران حضوریه
علی
۰۷:۱۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
تو را خدا ریسک نکنید
سرما خوردگی،آنفولانزا و کرونا همه با هم در مدارس شیوع پیدا میکنه
بچه که حالیش نیست
رعایت نمی کنه
ناشناس
۰۷:۱۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
اگر قراره حضوری بریم مدرسه پس دیگه شاد نصب نمی کنیم.
ناشناس
۰۰:۰۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
معلم بیاد مدرسه هر مبحث رو برای هر گروه یکبار حضوری تدریس کنه بعد بره خونش برای همشون تو شاد مطلب بذاره و تدریس و رفع اشکال کنه کلا روز و شب درگیر باشه آخر کار هم یه عده بگن معلم ها کار نمی کنن و حقوق مفت می گیرن آخه این درسته؟!! تکلیف ما مدرسین رو روشن کنید بیایم مدرسه درس بدیم یا درگیر شاد باشیم.
ناشناس
۰۷:۱۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
در این چند ماه بیرون نرفتیم ، مسافرت نرفتتیم و هر کاری که از دستمان بر می آمد را برای سلامتی بچه ها انجام دادیم حالا یکباره همه این زحمات را با خودخواهی مسئولین از بین ببریم این از وضع اقتصادی ای که درست کردن حالا بچه خودمان را با دستان خودمان نابود کنیم این انصاف است.
ناشناس
۰۷:۰۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
چرا باید بچه ای که با زحمت بزرگ کردیم را با بی تدبیری مسئولین بفرستیم مدرسه، آیا مسئولین هم بچه های خودشان را با همین شرایط به مدرسه می فرستند که ما هم ریسک از دست دادن و یا مبتلا شدن فرزندمان را کنیم.
ناشناس
۰۷:۰۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
برو عامو جمعش کن ما از بچه هامون سیر نشدیم که بفرستیم مدرسه بچه کلاس اول و دوم ابتدایی چی حالیش هست ما خودمون نمیتونیم کنترلشون کنیم و مجبورشون کنیم که ماسک بزنن اونوقت توی مدرسه رعایت میکنن هر کسی از بچه خودش سیر شده میفرسته به سراغ مرگ من که بچه ام نمیفرستم فقط نشسته اونجا و دستور میده و بچه های مردم داره به کام مرگ میفرسته
ناشناس
۰۵:۳۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
هر دو دقیقه ، ما شبکه ی شاد داریم !!!
فکر می کنه چی کار کرده که این قدر ذوق می کنه ‌
ناشناس
۰۵:۲۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
خدا به داد مردم برسه
ناشناس
۰۴:۰۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
ستاد ملی کرونا در این مورد بسیار تخصصی سکوت کرده و توپ را به زمین وزیر اموزش و پرورش فرستاده
ناشناس
۰۲:۳۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
تورو خدا خودتونو مسخره نکنید بچه ابتدایی چه حالیشه پروتوکل چیه که انجامش بده یا نده. میرن دسشویی دس میزنن به در به دیوار حیاط مدرسه بازی می کنن بچه که نمیفهمه بچه هست لطفا با جان بچه ها بازی نکنیدکه اگه یک نفر از این کودکان کرونا بگیرن همه شما ها زیر سوال میرین .
ناشناس
۰۲:۱۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
ای وای
ناشناس
۰۱:۳۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
حضور دانش آموزان در مدرسه باید کاملا داوطلبانه و اختیاری باشه.
ناشناس
۰۱:۲۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
. تو این شرایط. وزارت بهداشت هنوز نتوانست از پس کرونا دربیاد
ناشناس
۰۱:۱۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
اولویت آموزش حضوری خواهد بود
حسین
۰۱:۱۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
معیشت معلم در خطر است بفکر افزایش حقوق معلم باش پیش از اینکه کار به استیضاح بکشد
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
یه کم شرم داشته باشید، به اندازه حقتون و وظیفه‌ای که انجام میدید حقوق می‌گیرید، حتی بیشتر.
کارگر بیچاره‌ای که با حقوق چندرغاز زندگی خودش و خانواده‌اش رو می‌گذرونه به اندازه کسایی که در تعطیلات و دوران دانشجویی هم حقوقشون رو می‌گیرن اعتراض نمی‌کنه!
داداش
۲۲:۴۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
معیشت معلم اصلا براشون مهم نیست.فقط اینقدر در رسانه الکی میگن که عوام فکر می کنند معلمها هر روز داره حقوقشون میره بالا
ناشناس
۰۱:۱۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
چ اصراریه بچاتونو بفرسین مدرسه