سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعداد بیماران مبتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی رو به افزایش است

 استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به شروع موج سوم ویروس کرونا در کشور براساس اعلام ستاد ملی کرونا گفت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا و بستری در بیمارستان‌های استان رو به افزایش است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،پورمحمدی استاندار آذربایجان‌شرقی در  جلسه شورای  گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان  با اشاره به اینکه هم اکنون کل کشور در زمینه کرونا در حالت قرمز قرار گرفته است، گفت: آذربایجان شرقی نیز مستثنی از کشور نبوده و روند ابتلای افراد به این بیماری در حال افزایش است.

او  با بیان اینکه تا ۲ هفته قبل این استان در هر دو شاخص تعداد مبتلایان و تعداد بستری در بیمارستان‌ها با کاهش مواجه بود، گفت: در آن زمان تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها از ۸۸۰ نفر به ۷۲۰ نفر و تعداد فوتی‌ها در پیک دوم شیوع کرونا از ۱۶ نفر به چهار نفر در روز کاهش یافته بود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: در زمان کنونی تعداد فوتی‌های روزانه در استان به ۱۳ تا ۱۶ نفر رسیده و تعداد بستری‌ها به بیش از ۸۵۰ نفر رسیده که این وضعیت نگران کننده است.

پورمحمدی، با بیان اینکه نگرانی تنها از بابت امکانات مداوا و بستری شدن در بیمارستان‌ها نیست،گفت: هم اکنون در سطح استان از ۲۵ درصد امکانات استفاده نمی‌شود و از این نظر نگرانی وجود ندارد، ولی جان تک تک افراد جامعه برای ما مهم است و باید در این زمینه چاره اندیشی کرد.

او گفت: با گذشت حدود هشت ماه از شیوع کرونا هنوز سیستم درمان عاجز از ارائه دارو و تجهیز امکانات مداوا و واکسیناسیون مناسب بوده بنابراین راه حل در کنترل این بیماری رعایت اصول و ضوابط بهداشتی است.

استاندار آذربایجان شرقی از مدیران دستگاه‌های دولتی و بنگاه‌های اقتصادی خواست در خصوص رعایت موارد و ضوابط بهداشتی بیش از بیش دقت کرده و همه با هم برای کنترل این بیماری تلاش کنند.

پورمحمدی افزود: هم اکنون علاوه بر تولید زیاد ماسک با کیفیت بهتر در سطح استان، تجهیزات مورد نیاز و دستگاه تولید ماسک نیز تولید می‌شود و از این بابت مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.