سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلنگ زنی کارخانه پنبه پاک کنی در بنارویه

کلنگ کارخانه پنبه پاک کنی بنارویه لارستان با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان به زمین زده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد جواد مظفری سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان لارستان، گفت: عملیات اجرایی کارخانه پنبه پاک کنی در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع و با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۶۰ میلیاردریال در روستای دهفیش بخش بنارویه شهرستان لارستان آغاز شد.

او، بیان کرد: ظرفیت این کارخانه حدود ۶ هزار و ۵۰۰ تن ماده خام (وش پنبه) و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن نیز برای تولید پنبه محلوج (حلاجی) شده پیش بینی شده است.

مظفری، تصریح کرد: با بهره برداری از این واحد صنعتی برای ۲۵ نفر به صورت دائم و ۱۰ نفر به صورت فصلی شغل ایجاد می‌شود.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان لارستان، با اشاره به ۵۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت پنبه در سال زراعی امسال ادامه داد: میزان تولید سالانه پنبه در لارستان حدود ۱۶ هزار تن بوده که ۳۳ درصد تولید سالانه پنبه در استان فارس مربوط به لارستان است.

او، افزود: فارس یکی از قطب‌های مهم کشت پنبه در کشور محسوب می‌شود که به لحاظ سطح زیر کشت پس از استان خراسان رضوی رتبه دوم را به خود اختصاص داده، اما به لحاظ عملکردی در رتبه نخست میزان برداشت پنبه در کشور قرار دارد.

مظفری، اضافه کرد: شهرستان‌های لارستان، داراب، زرین دشت و فسا مهمترین مراکز کشت پنبه در استان فارس هستند.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان لارستان،  اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۹ هزار هکتار پنبه در استان فارس کشت می‌شود که میانگین برداشت پنبه در هر هکتار ۳ هزار و ۶۵۰ کیلوگرم است در حالی که میانگین برداشت پنبه در سطح کشور در هر هکتار حدود ۲ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم است.

او، گفت: پنبه استان فارس علاوه بر کمیت در موضوع کیفی نیز جزء مرغوب‌ترین پنبه‌ها است به طوری که بسیاری از کارخانه‌های نساجی کشور خواهان محصولات کشاورزان فارس هستند.

مظفری، بیان کرد: سالانه حدود ۷۰ هزار تن پنبه در سطح استان فارس تولید می‌شود.

بخش بنارویه با جمعیتی حدود ۱۷ هزار نفر در فاصله حدود ۶۰ کیلومتری لار واقع شده است. شهرستان لارستان به مرکزیت لار در حدود ۳۸۰ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علی
۱۸:۵۴ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
بسیار عالی پر خیر و برکت باشد