سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دامپزشکی خوزستان خبر داد:

بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دام سبک در خوزستان واکسینه شده اند

 کنار کوهی گفت: در ۶ ماه نخست امسال، بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نوبت سر دام سبک و  ۳۷۳ هزار نوبت سر دام سنگین علیه بیماری‌های مختلف دامی در خوزستان واکسینه شدند.

مصطفی کنار کوهی مدیرکل دامپزشکی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: ۳ میلیون و ۸۳۳ هزار و ۸۶ نوبت سر دام سبک در استان در ۶ ماه نخست امسال علیه بیماری‌های آبله، تب برفکی، بروسلوز (تب مالت) و ppr  (طاعون نشخوار کنندگان کوچک) واکسینه شده اند.

او با اشاره به واکسیناسیون ۳۷۳ هزار و ۳۶۸ نوبت سر دام سنگین  به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری‌هایی مانند: تب برفکی، بروسلوز و لمپی اسکین، افزود: همچنین ۲۰ هزار و ۴۷۶ مورد تست تشخیصی در زمینه بیماری‌هایی نظیر مشمشه، بروسلوز و سل صورت پذیرفت.

کنار کوهی مراقبت‌های فعال سازمان دامپزشکی استان را ۶ هزار و ۴۹۱ مورد عنوان کرد و اظهار داشت: این مراقبت‌ها در دام‌های سبک و سنگین به منظور مقابله با بیماری‌هایی مانند تب برفکی، شاربن (سیاه زخم)، آبله، ppr و لمپی اسکین  انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان انجام واکسیناسیون تب برفکی به صورت هدفمند در دام‌های سبک و مراقبت‌های فعال و غیرفعال و تست‌های تشخیصی در دام‌های سبک و سنگین را از اقدامات انجام شده بوسیله سازمان دامپزشکی عنوان و تصریح کرد: این اقدامات در همه شهرهای استان  اجرا شد.

این مقام مسئول در پایان گفت: دامداران باید برای حفظ سلامت دام‌های خود و جلوگیری از شیوع بیماری ها، همکاری و تعامل لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی به منظور انجام عملیات مایه‌کوبی و سایر خدمات دامپزشکی داشته و نسبت به اعمال شرایط بهداشتی در واحد‌های دامی اقدام کنند.

انتهای پیام/ی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.