سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشرفت ۷۵ درصدی مرمت مجموعه دوکمال تبریز

شهردار تبریز با اشاره به اختصاص ۱۲ میلیارد ریال اعتبار برای طرح مرمت و بهسازی مجموعه تاریخی دو کمال گفت: این طرح ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،شهین باهر شهردار تبریز گفت: تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای مرمت و بهسازی مجموعه تاریخی دو کمال هزینه شده است و با احتساب نوسان‌های اقتصادی و افزایش روز افزون قیمت مصالح  مبلغ تخصیصی کافی نخواهد بود.

او تعهد شهرداری در این طرح را ساخت اسکلت رواق‌های دوکمال اعلام کرد و گفت: سایر اقدامات آن بر عهده اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی است و شهرداری در این خصوص به عنوان طرح نیابتی به منظور توسعه زیرساخت‌های گردشگری وارد عمل شده است.

شهین باهر گفت: ساماندهی مقبره دو کمال توسط شهرداری منطقه یک تبریز در حال اجرا است و عملیات اجرایی پی و اسکلت بتنی مجموعه باغ دو کمال در بلوک‌های یک تا چهار با خاکبرداری به حجم سه هزار متر مکعب آغاز شده است.

شهین باهر گفت: عملیات اجرایی بلوک یک و چهار طرح مقبره دوکمال به اتمام رسیده است و قالب‌بندی بلوک سه نیز در حال انجام است که بتن‌ریزی آن در حال حاضر صورت می‌گیرد.

او گفت: بلوک دوم این طرح نیز در مرحله اسکلت‌بندی است که با تکمیل آن ماموریت شهرداری در ساخت اسکله رواق‌های دوکمال به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/ک

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.