سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ویروس‌های رایانه‌ای را بشناسید/ دانستنی‌هایی از بزرگ‌ترین حمله سایبری تاریخ

حملات سایبری دامنه متنوعی دارند، از شوخی‌های معمولی گرفته تا کرم‌های مخرب رایانه‌ای که توسط حافظه‌های قابل حمل جابه‌جا می شوند.

سرهنگ محمد اقبالی، رئیس پلیس فتای البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،گفت: حملات سایبری دامنه متنوعی دارند، از شوخی‌های معمولی گرفته تا کرم‌های مخرب رایانه‌ای که توسط حافظه‌های قابل حمل جابه‌جا می شوند و امنیت کلی کشوری را به مخاطره می‌کشند؛ در چند سال قبل تعداد حملات سایبری به سازمان‌های دولتی و به ویژه هسته‌ای بسیار گسترده شده است؛ مهم‌ترین حملاتی که در چند سال قبل انجام شد، ویروس شعله فلیم، ویروس استاکس‌نت و اکتبر سرخ بوده که به تازگی رخ داده است.

او افزود: از آن جایی که امروزه تمامی زندگی ما به تکنولوژی، رایانه‌ها و اینترنت گره خورده است اطمینان از ایمن بودن این ابزار‌ها بسیار حیاتی است.

رئیس پلیس فتای البرز گفت: آخرین و بزرگ‌ترین حمله سایبری که تاکنون رخ داده، ویروس اکتبر سرخ بوده، این ویروس نام موجی از حمله‌های سایبری است که برای جاسوسی و جمع آوری اطلاعات انجام شده و به مدت پنج سال ادامه داشته‌است.

او افزود: این ویروس هنوز هم به احتمال قوی با یکی از پیچیده‌ترین فناوری‌های الکترونیکی مشغول ارسال اطلاعات به کامپیوتر‌های مبدا است.

کرم‌های رایانه‌ای نوعی از بد افزارها هستند که از شبکه‌های رایانه‌ای استفاده می­ کنند تا بتوانند یک کپی از خود برای رایانه‌های دیگر (در شبکه یا شبکه‌های دیگر) ارسال کنند.

انتهای پیام/د.خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.