سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی می شود ۱۸۰ تن زیتون از باغ‌های قم برداشت شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به این که۲۵۰ هکتار باغ های زیتون قم بارور هستند از پیش بینی برداشت ۱۸۰ تنی زیتون خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، عباس پورمیدانی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: سطح زیرکشت باغات زیتون استان ۶۰۰ هکتار است که از این مقدار۲۵۰ هکتار آن بارور هستند و پیش بینی می‌شود ۱۸۰ تن زیتون از این باغات برداشت شود.

پورمیدانی با اشاره به اینکه بسیاری از درختان زیتون استان در دوسال گذشته در اثر سرمازدگی از بین رفته اند، گفت: با وجود این اتفاق، محصول امسال از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بوده است و ۹۰ تن زیتون برای مصارف کنسروی برداشت شده است و ۹۰ تن دیگر آن به کارگاه‌های روغن گیری فرستاده می‌شوند.

ابراهیمی مدیر باغبانی جهادکشاورزی تصریح کرد: امسال افزایش ۸۰ درصدی قیمت زیتون را داشتیم به طوری که هر کیلوگرم زیتون به صورت پای درختی و خام ۱۴ هزار تومان از مزرعه به فروش می‌رسد و قیمت فرآوری شده آن با توجه به نوع رقم هر محصول تعیین می‌شود،روغن زیتون نیز در بازار لیتری ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

ملاتقی کارشناس زیتون استان بیان کرد: در حال حاضر نزدیک به سه کارگاه روغن گیری در استان وجود دارد که خوشبختانه جوابگوی باغات استان است و پیش بینی می‌شود ۱۰ تا ۱۲ تن روغن زیتون به دست آید.

 کارشناس زیتون استان عنوان کرد: برداشت زیتون در استان از سه هفته گذشته آغاز شده است و تا اواسط ابان و در برخی مواقع تا پایان آبان ادامه دارد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.