سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پمپئو: به رغم مرگ بغدادی، تهدیدات داعش پابرجاست

وزیر خارجه آمریکا برخلاف ادعای رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرد تهدیدات داعش به رغم کشته شدن سرکرده آن به قوت خود باقیست.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر خارجه آمریکا در سالروز هلاکت ابوبکر بغدادی، تهدیدات ادامه دار گروه تروریستی داعش را دلیل تداوم وجود ائتلاف به سرکردگی خود در منطقه خاورمیانه عنوان کرد.

مایک پمپئو در پیامی در حساب توئیتری خود آورد: امروز یکسال از شروع عملیاتی می‌گذرد که در آمریکا با به راه اندازی آن، ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش را از بین برد. به رغم این نقطه عطف، تهدید داعش پابرجاست و ما به همکاری با ائتلاف بین المللی برای اطمینان از شکست ماندگار داعش ادامه خواهیم داد.

این در حالیست که ترامپ بار‌ها در سخنرانی‌های خود از کشته شدن بغدادی به عنوان پایان داعش یاد کرده، اما سازمان اطلاعات دفاعی آمریکا (دی‌آی‌ای) و مرکز فرماندهی این کشور (سنتکام) چند ماه پس از هلاکت بغدادی در ارزیابی خود به این نتیجه رسیدند که مرگ سرکرده گروه تروریستی داعش، در سال گذشته، ساختار فرماندهی یا عملیاتی این گروه را مختل نکرد.

رئیس جمهور آمریکا در اکتبر گذشته پس از خبرسازی رسانه‌های آمریکایی درباره ادعای هلاکت سرکرده گروه تروریستی داعش، به سبک روسای جمهور سابق این کشور پشت تریبون قرار گرفت و با ترتیب دادن یک کنفرانس خبری در کاخ سفید به نوعی تلاش کرد خود را یک قهرمان نشان دهد؛ شبیه آنچه که پس از به هلاکت رسیدن بن لادن در دوران باراک اوباما، ریاست جمهوری سابق آمریکا روی داد.

ساعاتی قبل از آن یک مقام نظامی آمریکایی مدعی شد ابوبکر بغدادی در ادلب سوریه هدف حمله نیرو‌های ویژه آمریکا قرار گرفته و کشته شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
مرگ بر آمریکا , انگلیس , مکرون و آل صهیون
۱۰:۱۰ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
به نام خدا
با توجه به اینکه سردار عزیزمان (که در مقابل الداعش ایستاده بود ضربه های مهلکی به ایشان وارد کرد) ناجوانمردانه به دست آمریکا و با هماهنگی گسترده با سایر کشورهای عربی و غربی ) ترور کردند می توان گفت تا عاملان ایجاد القاعده و الداعش و النصره و آل صهیون و آل سعود هنوز زنده اند ( ال آمریکا و ال انگلیس و ال فرانسه زنده اند) این گروه های وحشی نیز به طریقی نفس می کشند و برای خاموش و خفه کردن ایشان اول باید ترمپ ها و پمپئو ها و جانسون ها و مکرون ها از صحنه روزگار حذف و محو شوند. که ان شاء الله این کار به زودی محقق می شود و صبح ظفر نزدیک است.