سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فرهنگی بعثه رهبر معظم انقلاب در سازمان حج و زیارت:

مسئولیت مسیری برای خدمت به مردم است

حجت الاسلام رکن‌الدینی گفت: هر کدام از ما در هر پست و مسئولیتی که هستیم این مسیر خدمت به مردم و توفیق خواهد بود و باید از این فرصت نهایت بهره را ببریم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین رکن‌الدینی  در مراسم تکریم و معارفه مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور حج و زیارت سیستان و بلوچستان ضمن تاکید بر اهمیت موضوع خدمت‌رسانی به مردم اظهارداشت: همه ما از باب اینکه مسلمان بوده و اعتقاد به قران و سنت داریم با یادآوری این که فرصت‌های در اختیار هر مسئول در هر وزارتخانه یا اداره کلی توفیقی برای خدمت‌رسانی به خلق است و با این مهم مغتنم شمرده شود.

او افزود: هر کسی مطمئن باشد روزی همین نشست برای تکریم او برگزار و فرصت خدمت تمام خواهد شد و این مسئولیت‌ها ماندگار نبوده و همه موقتی و اعتباری است و در این بین خوش به حال کسی که توفیق استفاده از فرصت‌ها را برای خدمت به خلق داشته باشد.

معاون فرهنگی بعثه رهبر معظم انقلاب در سازمان حج و زیارت با اشاره به آیات ۳۱ مریم «وَجَعَلَنِی مُبَارَکًا أَیْنَ مَا کُنْتُ وَأَوْصَانِی بِالصَّلَاةِ وَالزَّکَاةِ مَا دُمْتُ حَیًّا» بیان کرد: امام صادق (ع) ذیل این آیه می‌فرمایند «مبارکا نفارا» یعنی خداوند مرا کسی قرار دهد که در هر کجا که باشم به مردم  نفع برسانم.

او  ادامه داد: خدمت به خلق و نفع رساندن به دیگران جزو مهم‌رین خصلت‌هایی است که با توجه به مضمون آیه ۳۱ مریم حضرت عیسی (ع) به آن افتخار کرده و این توفیق کمی نیست.

حجت الاسلام و المسلمین رکن الدینی با اشاره به آیه ۱۸۹ سوره بقره و اینکه در ۹ جای قرآن کریم وعده خداوند پاداش به خدمتگزاران و نیکوکاران است خاطر نشان‌کرد: خداوند خدمتگزاران، احسان‌کنندگان و کمک کنندگان را دوست دارد و این افراد در بهشت جزو کسانی هستند که همیشگی خواهندبود.

او  افزود:مسئولیتی که در دستمان است را ابزاری برای خدمت به خلق قرار دهیم و دنبال ارباب رجوع راه افتاده و گره مشکلش را گشوده و وی را در پیچ و خم و دست انداز نیاندازیم.

معاون فرهنگی بعثه رهبر معظم انقلاب در سازمان حج و زیارت در توصیه به مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور حج و زیارت سیستان و بلوچستان‌گفت: برقراری ارتباط سازنده با سازمان‌ها، مراکز و نهاد‌های حوزه زیر پوشش در حوزه وظایف ابلاغی است.

مدیرحج و زیارت سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: این استان ظرفیت خوبی در امور زیارتی دارد و در حج سالجاری با رشد ۴۰ درصدی کاروان‌های حج از ۱۱ به ۱۶ کاروان رسیده است.

علی‌اکبر غلامپور افزود: در حوزه عتبات با توجه به آبادانی در منطقه بویژه سیستان پیش‌بینی بر این است که جهش زائر از باب آبادانی و اعتقاد مردم و هم از جهت انباشت زائر به خاطر تعطیلی عتبات وجود داشته باشد.

او بیان کرد: ۶۵هزار نفر در سیستان و بلوچستان در نوبت عمره قرار دارند که در صورت به راه افتادن کاروان‌های حج عمره ما باید آمادگی ساماندهی زائران را داشته باشیم.

انتهای پیام/.ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.