سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترقی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اصلاح قانون انتخابات ابهامات انتخاباتی را از بین می‌برد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره تصویب کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات توضیحاتی ارائه کرد.

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌و‌گو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و تصویب کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات گفت: کلیات این طرح قابل قبول است و طبیعتا می‌تواند بسیاری از مشکلات فعلی انتخاباتی ما را در رابطه با ثبت نام نامزد‌ها و انتخاب افراد واجد شرایط حل کند، همچنین تعاریف مناسبی را برای رجل سیاسی و مذهبی هم  ایجاد می‌کند.

او ادامه داد: البته طرح اصلاح قانون انتخابات  قدری از ابهامات انتخاباتی ما را هم از بین می‌برد، اما به نظر می‌رسد که چندین نکته باید مورد توجه و پیگیری‌های اساسی قرار بگیرد، یکی از آن موضوعات بحث تحصیلات است؛ داشتن تحصیلات بالا و تجربه در زمینه مدیریت اجرایی باید قابل قبول و البته قابل توجه باشد، برای مثال شهید رجایی هیچ مدرک تحصیلی بالایی نداشت، اما به عنوان مدیر اجرایی موفق و قابل قبول برای مردم و رهبری بود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: تجربه بالای شهیدرجایی بیشتر از تحصیلاتش بود که نکته بسیار مهمی است و لازم است که مجلس در ارتباط با مدرک تحصیلی، بررسی‌های بیشتر و جدی‌تری داشته باشد، نکته دوم این است که بعضی از شرایطی که تحت عنوان رجال سیاسی و مذهبی مطرح شده کیفی است و از لحاظ کمی به طور خاص احساس نمی‌شود.

ترقی یادآور شد: شاخص‌های کمی باید در طرح اصلاح قانون انتخابات به خوبی در نظر گرفته شود تا قدری کار شورای نگهبان راحت‌تر شود، نکته سوم در ارتباط با میزان سن نامزد‌های انتخاباتی است که حداقل ۴۵ سال را در نظر گرفتند، اما به نظر می‌رسد که تا ۴۰ سال را باید در نظر می‌گرفتند تا جوانان بتوانند در این عرصه ورود پیدا کنند. اگر کیفیت مفاد طرح اصلاح قانون انتخابات مورد توجه قرار گیرد مشکلی رخ نخواهد داد.

او بیان کرد: حزب موتلفه اسلامی هنوز فرد خاصی را برای انتخابات ریاست جمهوری در نظر نگرفته و حتما قرار نیست از حزب موتلفه گزینه‌ای را معرفی کنیم، شاید بر روی کسی که دیدگاه‌های نزدیک به حزب موتلفه داشته باشد تمرکز کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
یبف
۱۲:۴۱ ۱۳ آبان ۱۳۹۹
وقتی که اعضای شورای نگهبانش از یک گروه وحزب باشند وهمه ان ها یک تفکر سیاسی داشته باشند اگر بهترین قوانین هم تصویب شود باز هم بی اثر هست!!