سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه های مراقبت پس از اولین باران پاییزی

رئیس مرکز بهداشت خوزستان راهکار‌های موثری برای مراقبت از خود پس از اولین باران پاییزی و جلوگیری از بروز مشکلات تنفسی ارائه داد.

سید محمد علوی رئیس مرکز بهداشت خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: طی سال‌های گذشته، پس از اولین باران پاییزی شاهد بروز مشکلات تنفسی در شهروندان به ویژه افراد با بیماری‌های زمینه‌ای از جمله آسم هستیم و همین امر سبب هجوم افراد به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان می‌شود.

او افزود: افرادی که پس از اولین بارش پاییزی علائمی نظیر؛ تنگی نفس، سرفه و خس خس سینه در آن‌ها نمایان می‌شود و با مصرف دارو‌های مورد استفاده بهبود نمی‌یابند، باید فورا به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه کنند.

علوی مصرف منظم دارو‌ها و مراجعه به پزشک را به همه شهروندانی که طی ۳ سال اخیر به دنبال اولین بارش باران دچار علائم تنفسی شده اند توصیه کرد و اظهار داشت: افرادی که سابقه آسم و آلرژی دارند به جز موارد ضروری نباید از منزل و محل کار خارج شوند و در صورت لزوم تردد در سطح شهر، حتما دارو‌های ضروری و اسپری را همراه داشته باشند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان به استفاده افراد مبتلا به آلرژی و آسم از ماسک پس از اولین باران پاییزی تاکید و تصریح کرد: این افراد نباید هنگام بارش رحمت الهی در و پنجره‌های منزل و محل کار خود را باز کنند و حداقل ۲۴ ساعت پس از باران از انجام فعالیت‌های ورزشی در هوای آزاد خودداری نمایند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.