سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هویت گذاری دام‌های سبک و سنگین در فارس

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: تا پایان امسال ۹۰ درصد دام‌های سبک و سنگین استان فارس هویت گذاری می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی فارس در جلسه بررسی مسائل و مشکلات تامین نهاده‌های دام سبک در عرصه‌های منابع طبیعی استان، گفت: به منظور اجرای طرح هویت گذاری و پلاک کوبی دام‌ها از یکماه گذشته تاکنون ۷۰۰ هزار دام در استان هویت گذاری شده است.

کرامت الله کیومرثی با بیان اینکه طرح پلاک گذاری دام‌ها در راستای جلوگیری از قاچاق دام اجرایی شده است، افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده پیش بینی می‌شود تا پایان امسال ۹۰ درصد دام‌های سبک و سنگین استان هویت گذاری شود.

او با بیان اینکه سامانه هویت گذاری دام ملاک اصلی تخصیص نهاده‌ها است، اظهار داشت: مبنای تحویل و تخصیص نهاده بر اساس تعداد بهره برداران نهادینه شده است.

کیومرثی گفت: هرگونه خرید و فروش، حمل و نگهداری دام سبک و سنگین بدون پلاک و هویت گذاری، ممنوع و کالای قاچاق محسوب می‌شود.

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به توزیع مناسب نهاده‌های دامی در بین بهره‌برداران، تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که نهاده‌های دامی عادلانه توزیع و از عرضه خارج از شبکه آن‌ها جلوگیری شود.

عبدالحسن صمد نژاد مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: در حال حاضر از ۵ و نیم میلیون واحد دامی حدود ۲ میلیون واحد دامی معادل ۴۰ درصد شمارش شده، است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.