سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احداث ۲ هزار واحد مسکن محرومان در لرستان

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی لرستان با بیان اینکه ۲ هزار واحد مسکن محرومان در استان در دست ساخت است گفت: پیشرفت فیزیکی اجرای طرح مسکن محرومان در استان ۸۵ درصد است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از روابط عمومی بنیاد مسکن لرستان، "مسعود رضایی" هدف از اجرای این طرح را مقاوم‌سازی واحد‌های فرسوده و کم دوام خانوار‌های ساکن روستا‌های کم برخوردار استان ذکر کرد و افزود: ۴۰ میلیون تومان تسهیلات و ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض برای احداث هر یک از واحد‌های مسکونی پرداخت می‌شود.

او اظهار داشت: برای تکمیل ۲ هزار واحد مسکن محرومان در لرستان ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات و ۵۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض به متقاضیان هدف این طرح پرداخت می‌شود.

به گفته وی اکنون عملیات اجرای سقف بیش از یک هزار و ۶۰۰ واحد مسکن محرومان در لرستان به پایان رسیده است.

حدود ۱۵۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در روستا‌های لرستان ساخته شده است که ۱۲۱ هزار واحد آن از تسهیلات مقاوم سازی و نوسازی بنیاد مسکن استفاده کرده‌اند.

تاکنون بیش از ۷۶ درصد از واحد‌های مسکن روستایی لرستان بازسازی شده است و حدود ۳۲ هزار واحد دیگر نیاز به مقاوم سازی دارد که طبق برنامه باید حدود هشت هزار واحد در سال مقاوم شود.

براساس گزارش بنیادمسکن لرستان، متوسط مقاوم‌سازی و بهسازی واحد‌های مسکن روستایی این استان ۷۶ درصد است در حالیکه این شاخص در کشور ۵۰ درصد برآورد می‌شود.

همچنین قرار است با عملیاتی شدن پروژه‌های جدید، متوسط مقاوم سازی مسکن روستایی لرستان به ۸۰ درصد افزایش یابد.

 

انتهای پیام/پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.