سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چگونه از آتش گرفتن خودرو در پارکینگ جلوگیری کنیم؟

آتش گرفتن خودرو در پارکینگ ساختمان‌های مسکونی یکی از حوادثی است که زنگ آتش نشانی را به صدا در می‌آورد و اخیرا تعداد آن‌ها کم نیست.

رحمان احمدی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد در گفت وگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: آتش سوزی خودرو‌ها در پارکینگ، علت‌های متفاوتی دارد که به خودرو یا پارکینگ ساختمان‌ها مربوط می‌شود.

او افزود: مشکل نقص فنی درخودروها ممکن است علت حریق باشد. بخصوص در خودرو‌های قدیمی، به مرور زمان ممکن است پوسیدگی در شلنگ‌های انتقال سوخت و نشت بنزین، فرسودگی سیم کشی و  استفاده ازسیستم‌های صوتی غیر استاندارد علت حادثه باشد به این صورت که بنزین روی موتور یا اگزوز ریخته و با داغ شدن، باعث آتش سوزی شود.

احمدی با اشاره به دیگر دلایل این نوع آتش سوزی تصریح کرد: انبارداری‌های غیراصولی نیز یکی دیگر از دلایل است که بسیاری از شهروندان در یک پارکینگ چند خودرو و موتورسیکلت پارک شده و وسایل چوبی و قابل اشتعال نیز نگهداری می‌کنند که در صورت وجود یک جرقه، آتش سوزی رخ می‌دهد و آتش به خودرو‌ها سرایت می‌کند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی مهاباد درباره راهکار‌های جلوگیری از این آتش سوزی‌ها بیان کرد: با ایمن ساختن ساختمان می‌توان از آتش سوزی خطرناک در پارکینگ جلوگیری کرد.

اوبا بیان اینکه  با نصب سیستم اعلام و اطفاء حریق، مردم بلافاصله پس از آتش سوزی محل را ترک می‌کنند،اضافه کرد: با استفاده از درب دودبند می‌توان از سرایت آتش و دود به دیگر نقاط ساختمان جلوگیری کرد. همچنین با استفاده از سیستم‌های آب پاش می‌توان آتش را خاموش کرد.

احمدی در پایان توصیه کرد از انبارداری‌های غیراصولی و نگهداری الکل و بنزین در پارکینگ‌ها خودداری کرده و از سالم بودن سیستم اعلام اطفاء حریق اطمینان حاصل کنید.

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.