سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی ستاد ملی کرونا:

بیشترین گروه‌های در معرض خطر سالمندان هستند/در زمینه تولید دارو به مرز خودکفایی رسیده‌ایم

سخنگوی ستاد ملی کرونا با بیان اینکه سالمندان بیشترین گروه‌های در معرض خطر هستند،گفت: در طرح شهید سلیمانی این افراد شناسایی و حمایت خواهند شد که این کار به کاهش ۷۰ درصدی مرگ‌های ناشی از کرونا کمک می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی کرونا شامگاه شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا در سالن غدیر استانداری گیلان با اشاره به اینکه شیوع کرونا و تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی در زمینه ورود داور و تجهیزات پزشکی، اظهار کرد: خوشبختانه ایران توانمندی لازم برای دستیابی به اقلام بهداشتی به ویژه داور را دارد.

او با بیان اینکه در زمینه تولید داور به مرز خودکفایی رسیده‌ایم، افزود: امروز به جایگاهی در این زمینه رسیده‌ایم که بسیاری از تولیدات داخل در حوزه بهداشتی و پزشکی قابلیت صادرات دارد.

معاون وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در کشور بر ضرورت رعایت دستور العمل‌های بهداشتی تأکید کرد و گفت: ساده انگاری نسبت به کرونا سبب می‌شود تا روند شیوع این ویروس صعودی شود.

او همچنین به اعمال محدودیت‌های کرونایی نیز اشاره و با بیان اینکه همکاری مردم و اصناف و دستگاه‌های خدماتی و امدادی در این زمینه بسیار تأثیرگذار بوده است، تصریح کرد: غربالگری و اجرای طرح شهید سلیمانی نیز در راستای کنترل و مدیریت هر چه بهتر این ویروس است.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه این طرح در سه حوزه حمایتی، مراقبتی و نظارتی اجرای می‌شود، اضافه کرد: افزایش تست کرونا، بیماریابی، حمایت هدفمند از بیماران، ردیابی هوشمند افراد مشکوک، اطلاع‌رسانی و همچنین تقویت بخش سراپایی از مهم‌ترین مزایای اجرای این طرح است.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشترین گروه‌های در معرض خطر سالمندان هستند، گفت: در طرح شهید سلیمانی این افراد شناسایی و حمایت خواهند شد این کار به کاهش ۷۰ درصدی مرگ و میر‌ها ناشی از کرونا کمک می‌کند.

سخنگوی ستاد ملی کرونا همچنین به وضعیت استان گیلان به عنوان یکی از نخستین استان‌های درگیر با کرونا نیز اشاره و اظهار کرد: با توجه به تراکم بالا و جمعیت سالمند، گیلان در مدیریت کرونا خوب عمل کرده است.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ شهرستان استان گیلان در وضعیت نارنجی و شش شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند، گفت: در شهرستان تالش نیز وضعیت شکننده بوده و در صورت عدم رعایت شهروندان امکان بازگشت وضعیت قرمز در این شهرستان وجود دارد.

رئیسی در ادامه با اشاره به اینکه مسافرت‌ها به استان‌های شمالی از دلایل افزایش شیوع ویروس کرونا در این استان‌ها بوده است، افزود: در هفته‌های اخیر اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان با افزایش مبتلایان رو به رو بود که گیلان و اردبیل و سپس گلستان و مازندران از پیک خارج شدند که نشان از مدیرت صحیح و همراهی مردم دارد.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.