سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پژمانفر در صحن علنی:

نباید فضای انتخابات را محدودکنیم

نماینده مردم مشهد گفت: باید تلاش کنیم که در فضای انتخابات محدودیت ایجاد نکنیم، چرا که ما بنا داریم طرحی را قانون کرده و سالیان سال آن را اجرا کنیم.

به گزارش خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری برای اصلاح روند ثبت‌نام افراد بوده است.

این در حالی است که برخی از ثبت‌نام‌کنندگان حتی سواد خواندن و نوشتن نداشته و گاهی هم با وضعیت نامناسبی در محل ثبت‌نام حضور پیدا کرده و علیه جمهوری اسلامی در داخل و خارج کشور فضاسازی می‌کردند.

وی افزود: باید تلاش کنیم که در فضای انتخابات محدودیت ایجاد نکنیم، چرا که ما بنا داریم طرحی را قانون کرده و سالیان سال آن را اجرا کنیم.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تصریح کرد: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیر شورای عالی امنیت ملی، استانداران، شهرداران کلانشهرها، رؤسای نهاد‌های دولتی و مؤسسات، فرماندهان عالی‌رتبه نظامی، رئیس دانشگاه آزاد و مدیر حوزه‌های علمیه از افرادی هستند که در طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به آن‌ها اجازه داده شده ثبت‌نام کنند.

پژمان‌فر تأکید کرد: اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و اعضای شورای عالی امنیت ملی از شخصیت‌های باتجربه و با سابقه هستند که در نظام ایران اسلامی در این سطح ورود کرده و تأییدیه‌های زیادی متوجه آنان است و نباید فقط به دبیر شورای عالی امنیت ملی و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اجازه دهیم که در انتخابات ثبت‌نام کنند.

وی در ادامه توضیح داد:انحصار ایجاد شده در ثبت‌نام دبیر شورای عالی امنیت ملی و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتخابات ریاست جمهوری را باید رفع کرده و اعضای شورای امنیت ملی و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام هم امکان ثبت‌نام داشته باشند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: این کار ما می‌تواند موجب فعال شد ظرفیت انتخابات شده و افراد بیشتری که شایستگی بالاتری دارند بتوانند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

وی در پایان گفت: ما بنای ورود افرادی که شایستگی حضور در انتخابات را ندارند باید بگیریم نه اینکه مانع ورود افراد شایسته به انتخابات شویم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.