سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعویق سه ماهه در اجرای قوانین حریم خصوصی واتساپ

شرکت واتساپ اجرای قوانین جدید حریم خصوصی خود را سه ماه به تعویق انداخت و در این مدت کاربران می‌توانند همچنان از این پیامرسان استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پیام رسان WhatsApp روز جمعه اعلام کرد پس از انتقاد‌های شدید مردم در سراسر جهان از سیاست جدید این شرکت، تغییر در قوانین را به تأخیر می‌اندازد.

به موجب این اطلاعیه جدید، این برنامه مجاز است داده‌های کاربران، از جمله موقعیت مکانی و شماره تلفن را با شرکت مادرش فیسبوک و واحد‌های خود مانند اینستاگرام و مسنجر به اشتراک بگذارد.


بیشتر بخوانید


واتساپ گفت که تلاش می‌کند کار‌های بیشتری انجام دهد تا اطلاعات نادرست درباره نحوه حفظ حریم خصوصی و امنیت در واتس اپ را پاک کند. فعالان حقوق حریم خصوصی به شدت از تغییرات واتساپ انتقاد کردند و گفتند که این آخرین اقدامی است که نشان می‌دهد فیسبوک امنیت داده‌های کاربران را حفظ نمی‌کند.

کاربرانی که به دنبال کوچ به پیامرسان‌های دیگر هستند

پس از اطلاعیه اولیه WhatsApp، بسیاری از کاربران به سایر پیام رسان‌ها، از جمله Signal کوچ کردند. سیگنال گفت که هجوم گسترده کاربران منجر به مشکلات فنی در ارائه برخی پیام‌ها در روز جمعه شده است.

واتساپ همچنین مهلت ۸ فوریه را برای اعمال تغییر در شرایط سرویس خود، شامل اشتراک داده‌ها با سرور‌های فیسبوک، لغو کرد.

این شرکت در یک پست وبلاگ گفت: "ما تاریخی که از مردم خواسته می‌شود شرایط را بررسی و قبول کنندرا عقب می‌اندازیم. "

این تأخیر می‌تواند مانعی برای برنامه WhatsApp برای درآمدزایی با سهولت در انجام مبادلات تجاری در برنامه پیام رسان باشد. فیسبوک WhatsApp را در سال ۲۰۱۴ به قیمت ۱۹ میلیارد دلار خریداری کرد، اما این پیام رسان در کسب درآمد کند عمل کرده است.

کشور‌ها شرایط اشتراک داده را به چالش می‌کشند

این تغییرات همچنان با واکنش جهانی روبرو شد. دادخواستی روز پنجشنبه در دادگاه هند اعلام شد که سیاست حفظ حریم خصوصی به روز شده واتس اپ منجر به نظارت بر کاربر می‌شود و امنیت هند را تهدید می‌کند.

هند بزرگترین بازار برای این برنامه است که در آن ۴۰۰ میلیون کاربر دارد. بسیاری از کاربران شروع به نصب برنامه‌های رقیب کرده‌اند. واتس اپ یک کمپین تبلیغاتی پرهزینه را برای آرام کردن مشتریان راه اندازی کرده است.

سازمان حفاظت از داده‌های ایتالیا بیانیه‌ای صادر کرد که این مرجع اعتقاد دارد که برای کاربران امکان فهم نوع تغییر ایجاد نشده و همچنین نحوه برخورد با داده‌ها پس از ۸ فوریه امکان پذیر نبود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.