سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اتاق بازرگانی تهران مطرح کرد؛

دولت صادرکنندگان را از برنامه‌های خود مطلع کند/ علت قطعی برق شفاف سازی شود

خوانساری گفت: صادرکنندگان از برنامه‌ها و اهداف دولت درخصوص کاهش نرخ دلار بی اطلاع هستند و این روند ممکن است موجب بروز اختلال در بخش تجارت خارجی شود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران در نوزدهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اظهار کرد: در بسیاری از کشور‌ها برنامه دقیقی برای تولید و توزیع واکسن کرونا برای جهانیان و مردم آن کشور مشخص شده است، اما تاکنون این روند در ایران با وجود دارا بودن دانشمندان با درجه علمی بالا رخ نداده است.

وی افزود: از مسئولان بخش مربوطه در زمینه بهداشت و درمان تقاضا داریم که مردم را از روند تولید و توزیع واکسن کرونا مطلع کنند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: خوشبختانه استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی توسط آحاد مردم در جامعه گسترش پیدا کرده که این مهم توانسته است روند مرگ و میر و ابتلا را کاهش دهد.

خوانساری ادامه داد: هفته گذشته روز ملی صادرات به خوبی در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد که به دلیل اهمیت صادرات و صادرکننده، معاون اول ریاست جمهوری نیز در این جلسه حضور یافت، صادرات تا سال ۹۷ به خوبی انجام می‌شد و سالانه رو به افزایش بود، اما به مرور به علت تحریم ها، این روند کاهش پیدا کرد.

وی تصریح کرد:کاهش میزان صادرات در حالی بود که نرخ دلار در کشور افزایش پیدا کرده و طبیعی بود  و انتظار می رفت با گسترش صادرات مواجه شویم، اما این روند رخ نداد که دلیل آن نبود همکاری کافی میان ارگان‌های مربوطه است.


بیشتر بخوانید


رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: خوشبختانه با تصمیمی که اخیرا در خصوص واردات در قبال صادرات در کشور گرفته شده، پیش بینی می‌شود روند صادرات نیز افزایش پیدا کند.

خوانساری افزود: در حال حاضر نیز با کاهش نرخ دلار و صحبت‌هایی که در خصوص ریزش آن تا نرخ ۱۵ هزار تومان مطرح شده است، شبهاتی در بخش صادرات به وجود آمده و صادرکنندگان از روند فعالیت‌های خود و بازگشت ارز‌های صادراتی بی اطلاع هستند که دولت باید این افراد را در جریان اهداف و برنامه‌های خود قرار دهد.

وی گفت: در چند هفته گذشته شاهد رفتن روزانه برق در چند منطقه کشور بودیم که دولت هنوز در این خصوص شفاف سازی لازم و کافی را انجام نداده و جو روانی در جامعه در این خصوص همچنان برقرار است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران مطرح کرد: هفته آینده مورخ ۸ بهمن ماه همایش اورآسیا برگزار خواهد شد که در این همایش ظرفیت‌های تجاری ایران با کشور‌های عضو اورآسیا بررسی خواهند شد.

رئیس اتاق بازرگاتی تهران اظهار کرد: پیشنهاد اول و بزرگ ما برای ساماندهی بازار فولاد، خروج دولت از این زنجیره است تا تولید و بازار بتوانند با دست باز تری فعالیت‌های خود را پیش ببرند و این قطعا می‌تواند اوضاع بازار را بهبود ببخشد.

خوانساری افزود:.اما متاسفانه این اقدامات در حال حاضر صورت نگرفته و تولیدکنندگان مجبور به فروش کالا‌های خود با ۷۰ درصد قیمت جهانی در بازار بورس هستند و صادرکنندگان دیگر هیچ ارتباط مستقیمی با تولیدکننده ها ندارند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۲۷ ۳۰ دی ۱۳۹۹
اینم چرت میگه کدوم کشورها برای تولید واکسن چشم انداز داشته اتفاقا ایران با این همه تحریم و..جلوتر از همه دار کار میکنه نکنه اینم فایزر می خواد