سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار خوزستان:

بومی گزینی از شاخصه‌های پالایشگاه بید بلند خلیج فارس است

شریعتی با بیان اینکه ۸۵ درصد نیروی انسانی پالایشگاه بید بلند خوزستانی هستند، گفت: اکنون این پالایشگاه با ۴۰ درصد ظرفیت کار می‌کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با بیان اینکه پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس اکنون با ۴۰ درصد از ظرفیت خود کار می‌کند، گفت: بیش از ۷۰ درصد از نیرو‌های انسانی به کار گرفته شده در زمان اجرای پروژه پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس، بومی بودند و اکنون نیز حدود ۸۵ درصد نیرو‌های به کار گرفته شده در این پالایشگاه، بومی هستند.

او با اشاره به هماهنگی و همراهی مطلوب با هلدینگ خلیج فارس افزود: این مجموعه نیز همراهی بسیار خوبی در جذب نیرو‌های بومی داشته است و هلدینگ خلیج فارس در اجرای این پالایشگاه سعی کرده به نحوی عمل کند که کمترین مشکل و مساله برای استان به وجود آید و این سیاست جای تشکر دارد.

شریعتی بیان کرد: در بحث مسئولیت‌های اجتماعی نیز هلدینگ عملکرد خوبی داشته و با همه توان و بضاعت در کنار مردم شهرستان بهبهان بوده است، هرچند هنوز این طرح به بهره‌برداری نرسیده و در طول ساخت بسیار سخت است که منابع را برای مسئولیت‌های اجتماعی هزینه کرد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه این هلدینگ اکنون برای فرودگاه بهبهان ۵ میلیارد تومان تقبل کرده و وزیر نفت نیز تامین قیر برای باند فرودگاه را تقبل کرده است، اظهار داشت: این پالایشگاه در حال ساخت بود و پروژه‌ای که در حال ساخت است، امکان انجام مسئولیت‌های اجرایی ندارد، اما در زمان بهره‌برداری و تولید، وضعیت بهتر خواهد بود تا بتواند رضایت را ایجاد کند.

نماینده عالی دولت در خوزستان با بیان اینکه پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس یک ابرپروژه است، ادامه داد: این طرح بنا بود با ۳ میلیارد دلار به بهره‌برداری برسد، اما مسائل و سختی‌هایی به وجود آمد و هزینه ساخت آن ۳.۴ میلیارد دلار شد و از این بابت، هزینه سنگینی بر دوش هلدینگ بوده است.

شریعتی تصریح کرد: ۲.۲ میلیارد دلار از این پروژه از صندوق توسعه ملی برداشت شده که هلدینگ باید اقساط آن را پرداخت کند. این پالایشگاه باید بازپرداختی به صندوق توسعه داشته باشد و در زمان بهره‌برداری می‌تواند شرایط بهتری در عملکرد مسئولیت‌های اجتماعی داشته باشد.

او گفت: پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس اکنون با ۴۰ درصد از ظرفیت خود کار می‌کند و پروژه‌ای با اعتبار یک میلیارد و ۱۰۹ میلیون دلار دیگر برای جمع‌آوری فلر‌ها برای این طرح مد نظر است که برای محیط زیست استان خوزستان مفید است و با اجرای آن ارزش کل پروژه به حدود ۴.۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

او در خصوص احداث فرودگاه بهبهان بیان داشت: در سیستم اقتصادی هیچ چیز اجباری و زوری نیست و باید بر اساس عرضه و تقاضا باشد، اکنون احداث این پالایشگاه و پتروشیمی‌های پس از آن، احداث فرودگاه بهبهان را توجیه می‌کند و باید صنایع پایین‌دست برای این پالایشگاه تعریف شود تا جوانان منطقه در این پروژه‌ها جذب شوند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.